بااعلام اپل، علاوه‌بر یک میلیون اپلیکیشن آپید، بیش از ۶۰۰ اپلیکیشن اختصاصی برای ویژن پرو توسعه یافته و همچنین ۲۰۰ فیلم سه‌بعدی برای کاربران اپل تی‌وی عرضه شده است.

دیروز جمعه ۱۳ بهمن‌ماه شرکت اپل پس از انتظار طولانی عرضه هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو را آغاز کرد. این دستگاه با قیمت ۳۵۰۰ دلاری برای نسخه پایه، فقط در بازار آمریکا عرضه شد و هنوز راهی بازار جهانی نشده است. بااین حال اپل برای اینکه ویژن پرو عملکرد موفقی داشته باشد تلاش زیادی انجام داده است. درحقیقت یکی از مشکلات اصلی ویژن پرو این است که اولین دستگاه از سری جدید، برنامه‌های اختصاصی زیادی نداشته و کاربردی نیست. اکنون گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد در زمان عرضه، بیش از ۶۰۰ اپلیکیشن اختصاصی برای هدست ویژن پرو توسعه یافته است.

این خبر در بیانیه رسمی اپل برای عرضه ویژن پرو منتشر شد. نمایندگان اپل در کنفرانس مطبوعاتی پیش از عرضه نسخه‌های پیش خریداری شده ویژن پرو اعلام کرد که بیش از ۶۰۰ دستگاه اختصاصی برای ویژن پرو توسعه یافته، اما این تمام قابلیت‌های ویژن پرو نیست. عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو با پشتیبانی از برنامه‌های آیپد می‌تواند به بیش از یک میلیون برنامه دیگر هم دسترسی داشته باشد و به‌این ترتیب کاربران می‌توانند از اپلیکیشن‌های مختلف استفاده کنند.

نباید فراموش کرد که سرویس‌های محبوبی مانند نتفلیکس و یوتیوب هنوز اپلیکیشن اختصاصی برای ویژن پرو عرضه نکرده‌اند و کاربران باید از سرویس مبتنی بر وب آنها استفاده کنند. البته گفته شده این شرکت‌ها منتظر عرضه و بازخورد کاربران بودند تا بتوانند بهترین نسخه‌های ممکن را برای ویژن پرو توسعه دهند. بنابراین دستیابی به ۶۰۰ اپلیکیشن اختصاصی، دستاورد بزرگی است، البته از غول کوپرتینویی انتظار دیگری هم نمی‌رفت.

درانتها یادآوری می‌شود باوجود اینکه خبری از نتفلیکس و یوتیوب در ویژن پرو نیست، اپلیکیشن‌های اختصاصی سرویس‌های اشتراکی دیگری شامل دیزنی پلاس، +ESPN، NBA، PGA Tour، Max، Discovery، سرویس پرایم آمازون، پارامونت پلاس، Peacock، IMAX و تیک تاک برای کاربران عرضه شده‌اند. علاوه‌بر آن ۲۰۰ فیلم سه‌بعدی در اپلیکیشن اپل تی‌وی برای مشاهده قرار گرفته است که در گذر زمان تعداد بیشتری فیلم سه‌بعدی اضافه خواهد شد.

اخبار مرتبط: