اپل دعوت‌نامه‌ای به توسعه‌دهندگان ارسال کرده تا برنامه‌های مخصوص ویژن پرو را در آزمایشگاه‌های اپل تست و بهینه‌سازی کنند.

اپل شروع به پذیرش درخواست‌ها برای آزمایش برنامه‌های ویژن پرو در شهرهای کوپرتینو، لندن، مونیخ، شانگهای، سنگاپور و توکیو کرده است. در این آزمایشگاه‌های کد نویسی، توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های خود را روی سیستم‌عامل visionOS آزمایش کنند، درحالی که کارمندان اپل هم به آنها کمک می‌کنند.

بر این اساس اپل اقدام به ارسال ایمیل‌ به توسعه‌دهندگان برای شروع آزمایش‌ها کرده و قرار است از هفته آینده این آزمایش‌ها آغاز و تا چند هفته ادامه یابد.

اپل در این زمینه اعلام کرده است: «در آزمایشگاه طراحی و کدنویسی می‌توانید برنامه‌های خود را روی visionOS آزمایش و بهینه‌سازی کنید، پس همه لوازم مورد نیاز خود را بیاورید تا برنامه‌های‌تان را روی ویژن پرو آزمایش و اجرا کنید».

درخواست ساخت برنامه ویژن پرو

توسعه‌دهندگان اپل که حداقل ۱۸ سال سن داشته باشند می‌توانند درخواست استفاده از آزمایشگاه را ارسال کنند. توسعه‌دهندگان باید حداقل یا یک برنامه جدید visionOS در حال ساخت داشته باشند، یا برنامه آیپد یا آیفون موجود را طراحی کرده باشند تا بتوانند در این برنامه شرکت کنند، با این حال اپل اعلام کرده اولویت با توسعه‌دهندگانی خواهد بود که برنامه‌های مختص ویژن پرو را طراحی می‌کنند.

اپل پیش از این کیت سیستم‌عامل توسعه‌دهندگان (SDK) و شبیه‌ساز visionOS را برای ساخت و طراحی برنامه‌های ویژن پرو در دسترس قرار داده بود. همچنین برای سازندگانی که نیاز به دسترسی دائمی و مستقیم به دستگاه را داشتند، اپل برنامه کیت طراحی و توسعه ویژن پرو را در دسترس گذاشته، اما شرایط و ضوابط بسیار سخت‌گیرانه‌ای را برای استفاده از این کیت‌ها مشخص کرده تا در امنیت کامل باشد.

بر این اساس، اپل اعلام کرده که توسعه‌دهندگان باید کیت را در «محیط کاری خصوصی و امن» نگه دارند و به خانواده، دوستان و دیگر افراد غیرمجاز نشان ندهند. همچنین کیت باید همواره «تحت نظر» سازندگان باشد و مواقعی که استفاده نمی‌شود، در جعبه قفل شده مخصوص شرکت پلیکان نگه‌داری شود.

اخبار مرتبط: