با حدود یک ماه فاصله تا عرضه جهانی هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو اپل، تصاویری از پتنت محافظ نمایشگر بیرونی این دستگاه لو رفت که اولین لوازم جانبی آن به‌حساب می‌آید.

شرکت اپل چند ماه قبل در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان WWDC ۲۰۲۳ از اولین هدست واقعیت ترکیبی (AR/VR) خود به‌نام ویژن پرو (Vision Pro) رونمایی کرد. پس از آن اپل نسخه‌های آزمایشی این دستگاه را دراختیار توسعه‌دهندگان قرار داد تا برنامه هایی برای آن تولید کنند. همچنین چندین نسخه بتا از سیستم‌عامل VisionOS در دسترس قرار گرفته است. اپل پیش از این اعلام کرده بود که اوائل سال ۲۰۲۴ این دستگاه راهی بازار خواهد شد، اما خبری از اعلام تاریخ دقیق نبود. اکنون گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد اولین لوازم جانبی ویژن پرو در حال ساخت است.

این گزارش در ابتدا توسط PatentlyApple که نگاه دقیقی به پتنت‌ها یا همان طرح‌های اولیه شرکت اپل دارد منتشر شد. براین اساس اپل هفته گذشته بیش از ۷۰ پتنت طراحی جدید را به ثبت رسانده است، اما یکی از آنها، یک اکسسوری برای هدست واقعیت ترکیبی به‌حساب می‌آید. این پتنت، محافظ بیرونی نمایشگر ویژن پرو اپل است که از جهات مختلف قابل مشاهده است. در حقیقت هدست ویژن پرو به نمایشگر های داخلی و خارجی مجهز شده که هم تصاویر را در اختیار کاربر قرار دهند و هم هنگام مکالمه حضوری، صورت کاربر را به‌نمایش گذارند. این اکسسوری به‌گونه‌ای طراحی شده که جلوی خط و خش افتادن روی نمایشگر بیرونی را بگیرد.

لوازم جانبی ویژن پرو

علاوه‌بر آن، یک زبانه کوچک در گوشه محافظ صفحه ویژن پرو اپل دیده می‌شود. این زبانه احتمالا به این دلیل قرار گرفته که به‌آسانی متصل شده و در صورت نیاز از هدست جدا شود. اگرچه توضیحاتی درباره جنس آن وجود ندارد، اما باتوجه به تصاویر به‌نظر از پارچه ساخته شده است و می‌تواند از همان جنس بند‌های متصل کننده ویژن پرو باشد که هنگام استفاده روی سر قرار می‌گیرد.

یادآوری می‌شود که شرکت‌ها تعداد زیادی پتنت را قبل از آغاز مراحل ساخت ثبت می‌کنند تا به مشکل قضایی برخورد نکنند. به‌همین دلیل اغلب اوقات پتنت‌ها در نهایت ساخته نشده و تنها تعداد کمی از آنها در بازار عرضه می‌شوند. بااین حال عرضه محافظ نمایشگر بیرونی به‌نظر امری منطقی می‌آید، زیرا انحنای نمایشگر بیرونی به سمت خارج است و به‌همین دلیل هنگام افتادن بسیار آسیب‌پذیر خواهد بود. همچنین نباید فراموش کرد که این دستگاه قرار است حدودا ۳۵۰۰ دلار قیمت داشته باشد و محافظت از آن معقول به‌نظر می‌رسد.

گزارش‌های قبلی نشان می‌دهند اپل قرار است حدودا یک ماه دیگر هدست ویژن پرو را راهی بازار کند، البته انتخاب این تاریخ هم بسیار جالب است. چراکه دقیقا چند روز قبل از آن سامسونگ قرار است ۲۷ دی ماه در مراسم گلکسی آنپکد از سری گلکسی S24 رونمایی کند و همزمان بودن این ۲ اتفاق می‌تواند به این دلیل باشد که اپل تمرکز مشتریان را از روی رقیب کره‌ای یعنی سامسونگ به خود جلب کند.

نظر شما چیست؟ آیا باتوجه به قیمت نجومی هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو اپل نسبت به گوشی هوشمند شاهد موفقیت آن در بازار جهانی خواهیم بود؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: