شرکت Samsung Display بازیگر غالب در بازار پنل‌های نمایشی OLED است و یکی از دلایل اصلی تصمیم اپل برای استفاده از پنل OLED سامسونگ در آیفون‌ های 14،کیفیت بی‌رقیب نمایشگرهای تولیدی آن است. طبق یکی از گزارش‌های تازه منتشرشده، سامسونگ قرار است بیش از 70 درصد از پنل‌های نمایشی OLED دستگاه‌های آیفون 14 را تأمین کند - این شامل آیفون‌های 14 و آیفون 14 پلاس با پنل‌های معمولی و آیفون 14 پرو و آیفون 14 پرو مکس با LTPO می‌شود.

خبرگزاری کره‌ای TheElec فاش کرد که اپل قصد دارد 120 میلیون دستگاه جدید از آخرین سری آیفون‌های خود را تولید کند. حداقل 80 میلیون از آنها نیز دارای پنل نمایشی سامسونگ هستند و بیش از 20 میلیون دستگاه هم از صفحه‌نمایش محصول LG Display استفاده می‌کنند. همچنین حدود 6 میلیون دستگاه هم از پنل های تولیدی شرکت BOE استفاده می‌کنند که بزرگ‌ترین سازنده چینی پنل‌های نمایشی است. تأمین کننده واحدهای باقی‌مانده هم هنوز مشخص نشده است.

Over-70%-of-Apple-iPhone-14-devices-use-Samsung-OLED

این گزارش همچنین نشان داد که سامسونگ و ال‌جی دیسپلی پنل‌هایی را برای هر چهار نسخه آیفون 14 ارائه می‌کنند، درحالی‌که BOE تنها OLED های LTPS 6.1 اینچی را برای آیفون 14 معمولی تولید می‌کند. از 80 میلیون دستگاهی که Samsung Display پنل نمایشی آنها را تأمین می‌کند، انتظار دارد بیش از 60 میلیون نسخه از آنها برای مدل‌های Pro آیفون 14 باشند، چراکه مدل‌های پرو دستگاه‌هایی هستند که عملکرد و محبوبیت بازارشان بیشتر از حد انتظار بوده است. پنل‌های نمایشی OLED دستگاه‌های آیفون 14 به‌جز شرکت سامسونگ توسط شرکت‌های دیگری نیز ساخته می‌شوند.

ظاهرا شرکت کره‌ای دیگر، یعنی LG Display با مشکلاتی در خط تولید خود مواجه شده است که این موضوع به سامسونگ فرصت داده تا بتواند سهم بیشتری از فروش پنل‌های نمایشی به اپل را به دست بیاورد. اما درمورد شرکت BOE باید گفت که فروش نه چندان جالب آیفون 14 معمولی ممکن است برای او دردسرساز باشد، چون ممکن است با کاهش سهم فروش، میزان سفارشات اپل هم پایین بیاید. اما مسئله بزرگ‌تر این است که این شرکت چینی بدون مشورت با اپل کمی طراحی مدار پنل‌های نمایشی‌اش را تغییر داده است. مسئله‌ای که می‌تواند شرکت حساسی مثل اپل را مجاب به قطع همکاری با این تولیدکننده چینی کند.

خبر مرتبط: اشکال در تعمیر صفحه نمایش آیفون ۱۴