هر ساله تعویض صفحه نمایش آیفون‌ها با مشکلاتی همراه است. چراکه در صورت تعویض این صفحه نمایش‌ها قابلیت True Tone از کار می‌افتد. اما گزارش‌های منتشر شده حاکی از مشکل تعمیر صفحه نمایش آیفون 14 است.

طبق بررسی‌های انجام شده پس از کالبد شکافی، اپل امسال اندکی طراحی داخلی آیفون ۱۴ را تغییر داده است. از این رو تعویض صفحه نمایش آیفون ۱۴ نسبت به نسل گذشته خود راحت‌تر شده است. اما این راحتی برای همه تعمیرکاران نیست.

چراکه طبق ادعای کوپرتینو نوشین‌ها آیفون ۱۴ تعمیر پذیری آسان‌تری دارد. اما ظاهراً این موضوع برای تعمیرکاران شخص ثالث نیست و تنها تعمیرکاران اپل است.

طبق گزارش منتشر شده، آیفون ۱۴ دارای دو سنسور تشخیص نور محیط است که کمک بیشتری به کنترل روشنایی صفحه نمایش دستگاه می‌کند. در نتیجه اگر تعمیرکار از یک صفحه نمایش غیر مجاز برای تعویض صفحه نمایش استفاده کند، باعث می‌شود که سنسورهای تشخیص نور محیط کار نکنند.

از این رو آیفون پس از تعمیر، روشنایی حداقلی خواهد داشت و کاملاً سیاه خواهد بود. بنابراین تنها در صورتی که موقعیت دقیق کنترل کننده میزان روشنایی را بدانید، امکان افزایش نور صفحه نمایش را خواهید داشت و برای هر دفعه باید نور صفحه را به صورت دستی تنظیم کنید.

تعمیر آیفون ۱۴

این مشکل از جفت شدن قطعات داخلی آیفون ناشی می‌شود. چراکه قطعات به کار رفته در دستگاه درون کارخانه با یک دیگر جفت شده‌اند و از این رو پس از تعویض، برخی قطعات از کار می‌افتند.

برای تأیید قطعات داخلی به کار رفته جدید نیز تعمیرکاران به نرم افزار داخلی ویژه اپل نیاز دارند و طبیعی است که این نرم افزار تنها در دسترس تکنسین‌های مجاز اپل قرار می‌گیرد.

این در حالی است که تاکنون تعمیرکاران شخص ثالث می‌توانستند با استفاده از دستگاه مخصوصی به نام EEPROM اطلاعات تراشه قبلی را به روی تراشه جدید بازنویسی کنند تا عملکردهای دستگاه به طور کامل کار کند. البته در غیر این صورت قابلیت True Tone صفحه نمایش از کار می افتاد. اما صفحه نمایش قابل استفاده بود.

نظر شما درباره مشکل تعمیر صفحه نمایش آیفون ۱۴ چیست؟ آیا با جفت کردن قطعات داخلی گوشی توسط شرکت‌ها موافق هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط: رفع ایراد اساسی نمایشگر iPhone 14 Pro Max