برخی از کاربران شبکه اجتماعی Reddit از مشکل عجیبی خبر داده‌اند که بر واحدهای iPhone 14 Pro Max آنها تأثیر گذاشته است. اینکه وقتی گوشی آیفون 14 پرو مکس خود را بیدار می‌کنند، اغلب خطوط افقی را روی نمایشگر iPhone 14 Pro Max می‌بینند! تعداد این خطوط هم می‌تواند هر بار متفاوت باشد. خبر خوب این است که اپل می‌گوید این یک مشکل سخت‌افزاری نیست، و این به معنی آن است که می‌توان با انتشار یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری آن را حل کرد. بدیهی است که این کار برای اپل و مشتریانش بسیار بهتر از صدور فراخوان و جایگزین کردن واحدهای آسیب دیده است.

یکی از کاربران Reddit  توضیح می‌دهد که دقیقاً چه اتفاقی برای آیفون 14 پرو مکس می‌افتد:

"من متوجه شدم که وقتی گوشی بیدار می‌شود، خطوط افقی روی صفحه‌نمایش چشمک می‌زنند. این اتفاق هم به طور تصادفی رخ می‌دهد، نه هر بار که تلفن بیدار می‌شود. گاهی اوقات فقط 1 خط افقی روی نمایشگر دیده می‌شود و گاهی اوقات تعداد آنها بیشتر است. من گوشی را برای یافتن ایراد به نمایندگی اپل بردم و پس از بررسی، همه چراغ‌های عملکردی گوشی سبز شد و تکنسین به من گفت مشکلی در بخش سخت‌افزاری گوشی وجود ندارد این ایراد به بخش نرم‌افزاری دستگاه مربوط می‌شود."

با اطلاع از این مشکل، اپل در ابتدا به کاربرانش توصیه کرد که گوشی‌های آیفون 14 پرو مکس خود را ریست فکتوری (بازگشت به تنظیمات کارخانه) کرده و سیستم عامل آن را با iOS 16.2 آپدیت کنند، اما این کار هم خطوط افقی نمایشگر گوشی را بعد از بیدار شدن از بین نبرد.

این در حالی بود که بر شمار کاربرانی که با ایراد مشابهی روبرو بودند رو افزایش گذاشت. گزارش‌های بیشتری از نمایش خطوط افقی روی نمایشگر گوشی‌های آیفون 14 پرو مکس در هنگام بیدار شدن، در فضای اینترنت منتشر شد. و این واکنش‌ها تنها محدود به کاربران شبکه اجتماعی Reddit نبودند.

یکی از کاربران در جامعه پشتیبانی اپل (Apple support community ) این‌طور نوشت:

" سلام، من امروز یک آیفون 14 پرو مکس کاملاً جدید خریدم و با آن مشکل دارم (امیدوارم فقط یک باگ نرم افزاری باشد). مشکل اینجاست که وقتی گوشی را قفل می‌کنم (صفحه‌نمایش را خاموش می‌کنم) و بعد روشنش می‌کنم، نوعی خط افقی روی صفحه ظاهر می‌شود و یک‌سوم صفحه‌نمایش هم روشن‌تر از بقیه جاهای آن می‌شود (برای یک ثانیه).

سپس صفحه صفحه قفلبه صورت عادی ظاهر می‌شود و با روشن شدن صفحه‌نمایش خطوط ناپدید می‌شوند. سعی کردم با استفاده از TrueTone، قابلیت‌های روشنایی خودکار و ضربه زدن برای بیدار شدن را خاموش کنم، اما همچنان با این مشکل مواجه هستم. من حتی راه اندازی مجدد (ریست) را امتحان کردم اما فایده‌ای نداشت. سیستم عامل دستگاه هم iOS 16.1.2 است!"

iphone-14-update-display


یکی دیگر از مشکلاتی که توسط برخی از کاربران آیفون 14 پرو مکس مشاهده شده، سوسو زدن (فلیکر) صفحه‌نمایش است. یکی از کاربران Reddit داستان خود را این‌گونه تعریف می‌کند:
"سلام به همه. من 12 روز پیش یکآیفون14پرو مکس خریدم. در روزهای اخیر، فرض کنید 4-5 روز، وقتی صفحه‌نمایش گوشی را بیدار می‌کنم، متوجه سوسو زدن‌های میلی‌ثانیه‌ای نمایشگر می‌شوم. اولش فکرکردم به خاطر نورهای محیط است که سوسو می‌زنند و بازتابشان روی گوشی می‌افتد؛ ولی چند بار دیگر هم این اتفاق افتاد و متوجه شدم ایراد از نمایشگر گوشی است. این سوسو واقعاً کمتر از یک ثانیه است اما به هر حال وجود دارد. کس دیگری هم با این مشکل مواجه شده؟"
جالب اینجاست که همه کسانی که شاکی هستند یک آیفون 14 پرو مکس دارند که این ماه آن را خریداری کرده‌اند. اپل چقدر در این مورد می‌داند؟ هنوز مشخص نیست. اگرچه به افرادی که از نمایندگی‌های اپل نزدیک خود بازدید کرده‌اند، گفته شده که این یک مشکل نرم‌افزاری است. یکی از اعضای پشتیبانی اپل گفت:
"ما از این مشکل آگاه هستیم و این به دلیل درایورهای این گوشی‌ها است... قطعاًیک مشکل نرم‌افزاری است و انتظار می‌رود به زودی با به‌روزرسانی حل شود.

چیزی که این موضوع را عجیب می‌کند، جدای از ظاهر خطوط افقی در نمایشگرهای این واحدها، این است که به نظر می‌رسد این اشکال محدود به یک مدل خاص است و به نظر می‌رسد که واحدهای آسیب دیده نیز همه در ماه دسامبر میلادی (اواخر آبان تا اواخر آذر ماه) خریداری شده‌اند. نمی‌توانیم به طور قطع بگوییم، اما این الگو ممکن است کار اپل برای پیدا کردن یک راه‌حل را آسان‌تر کند.

بررسی گوشی: بررسی آخرین سری گوشی‌های آیفون را در ادامه ببینید.