اپراتورهای تلفن همراه ایالات متحده پشتیبانی از پشتیبانی از RCS در iOS 18 بتا 2 را فعال کرده‌اند.

شرکت اپل درحال آماده‌سازی برای عرضه‌ قابلیت‌ پشتیبانی از RCS مخفف Rich Communication Services در آیفون‌های مجهز به سیستم‌عامل iOS 18 است. بااین‌حال، بهره‌مندی ازاین‌ویژگی پیشرفته، علاوه‌بر به‌روزرسانی نرم‌افزاری از سوی اپل، نیازمند اقداماتی از طرف اپراتورهای تلفن همراه نیز است. برخی از اپراتورهای آمریکایی، آمادگی لازم برای پشتیبانی از RCS را پیش‌تر اعلام و مقدمات فنی آن‌را فراهم کرده بودند. اخبار جدید حاکی‌ازآن‌ است که این اپراتورها اکنون گامی مهم برداشته و پشتیبانی از RCS را برای کاربرانی که از آخرین نسخه آزمایشی (بتا) iOS 18 استفاده می‌کنند، فعال کرده‌اند.

بافعال‌سازی گزینه‌ جدید «RCS»، امکان ارسال و دریافت پیام‌های متنی برای کاربران آیفون فراهم می‌شود. پیام‌های RCS مزایای متعددی را نسبت به پیامک‌های سنتی در اختیار کاربران قرار می‌دهند. از جمله‌ این‌مزایا می‌توان به‌امکان ارسال فایل‌های صوتی و سایر فایل‌های حجیم‌تر، قابلیت دریافت پیام (Read Receipts) و ارتقاء تجربه‌ کلی ارتباطات اشاره کرد. لازم‌به‌ذکر است که پیام‌های RCS همچنان با حباب‌های سبز رنگ نمایش داده می‌شوند، اما در کنار مکالمه برچسب «پیام متنی – RCS» در برنامه‌ Messages قابل‌مشاهده خواهدبود. این تمایز رنگ‌بندی همچنان برای تفکیک پیام‌های ارسالی از طریق iMessage (حباب‌های آبی) با پیام‌های RCS برقرار خواهد بود.

پشتیبانی از RCS

باوجود راه‌اندازی هیجان‌انگیز پشتیبانی از RCS در iOS 18 بتا 2، لازم‌به‌ذکراست که فعلا همه‌ کاربران آیفون قادربه استفاده از این قابلیت نیستند. همان‌طورکه اشاره شد، نسخه‌ آزمایشی iOS 18 بتا 2 تنها برای تعداد محدودی از اپراتورهای آمریکایی، از جمله AT&T، T-Mobile و Verizon، به‌روزرسانی‌های لازم را دریافت کرده است. بنابراین، اگر از آیفون با یکی از این سه اپراتور آمریکایی استفاده می‌کنید و گوشی خود را به آخرین نسخه‌ آزمایشی iOS 18 به‌روزرسانی کرده‌اید، می‌توانید بامراجعه به‌بخش «تنظیمات» > «برنامه‌ها» > «پیام‌ها» و فعال‌سازی گزینه‌ RCS، از این قابلیت جدید بهره‌مند شوید.

اگر گزینه‌ مربوط به RCS در تنظیمات پیام‌های شما نمایش داده نمی‌شود، به احتمال زیاد اپراتور شما هنوز از این‌قابلیت برای آیفون پشتیبانی نمی‌کند. باتوجه به عرضه‌ عمومی iOS 18 در پاییز امسال، چند ماه فرصت برای اپراتورها جهت آماده‌سازی و ارائه‌ به‌روزرسانی‌های لازم وجود دارد. درحال‌حاضر، iOS 18 به‌صورت نسخه‌ آزمایشی بتا دردسترس است و نسخه‌ آزمایشی عمومی آن نیز ماه آینده منتشر خواهد شد.