براساس شایعات، دسترسی هواوی به فناوری 5G با خارج شدن از فهرست تحریمی آمریکا امکان‌پذیر خواهد شد.

امروز منابع رسانه‌ای چینی خبر جالبی در مورد سازش دولت آمریکا و دسترسی شرکت هواوی به فناوری 5G منتشر کردند. این منابع می‌گوید که ایالات متحده سختگیری‌ها در رابطه با صادرات تراشه‌های کوالکام با پشتیبانی 5G را برداشته است. به‌همین دلیل می‌توان نتیجه گرفت که شرکت تراشه‌سازی کوالکام به‌زودی محموله‌های زیادی از پردازنده‌های اسنپدراگون با فناوری مذکور را برای شرکت هواوی ارسال می‌کند تا بتواند برای رقابت با سایر کمپانی‌های سازنده آماده شود.

دو سری میت ۵۰ و پی ۶۰ از تراشه اسنپدراگون ۸+ نسل ۱ بهره‌مند شدند که با استفاده از کیس‌های خاصی کاربران می‌توانستند گوشی‌های خود را به اتصال 5G مجهز کنند. طبق گزارش هواوی سنترال، برخی قوانین در حال تغییر است و ایالات متحده قصد دارد با کنار گذاشتن این قوانین سخت‌گیرانه و خارج کردن هواوی، تحریم‌ صادرات تراشه‌های 5G کوالکام را به این شرکت از سر بگیرد.

البته باید یادآور شویم که تمامی این اخبار شایعاتی بیش نیست و تا زمان اعلام رسمی از سوی دولت آمریکا باید منتظر بمانیم. اواخر سال گذشته رئیس بخش مجوز فناوری کوالکام و امور جهانی، الکس راجرز، گفت که ایالات متحده کوالکام را از فروش تراشه‌ها به هواوی منع نکرده است.

اگر کوالکام بتواند تراشه‌های 5G را به هواوی بفروشد، این شرکت می‌تواند در هواوی میت ۶۰ از آن استفاده کند. سال گذشته، زمانی‌که هواوی میت ۵۰ عرضه شد این گوشی با استفاده از فناوری 4G نتوانست در بازار خارجی مورد توجه کاربران قرار بگیرد و فروش آن تنها به بازار چین محدود شد.

اخبار مرتبط: HarmonyOS به‌عنوان سومین سیستم‌عامل بزرگ شناخته شد