اینستاگرام مدت‌هاست که تمرکز خود را به جای پست‌ها، روی بخش ریلز گذاشته و قصد دارد با این کار تبدیل به رقیب بزرگی برای تیک‌تاک شود. حالا اخبار جدید تغییر ریلز ادیتور را نشان می‌دهند تا کاربران بتوانند به کمک آن، راحت‌تر ریلز‌های خود را براساس جدیدترین ترند‌ها پست کنند.

اینستاگرام اعلام کرده که ریلز ادیتور جدید به زودی در سرتاسر جهان در دسترس خواهد بود. نسخه جدید در حقیقت شبیه به یک برنامه ادیتور به نظر می‌رسد که در آن شما می‌توانید چند کلیپ را در کنار هم قرار دهید، روی آن‌ها آهنگ و استیکر بگذارید و متون دلخواهتان را بنویسید.

متا در بلاگ پست خود اعلام کرد که تغییر ریلز ادیتور به کاربر اجازه می‌دهد تا جلوه بصری ویدیو‌های خود را به کمک تنظیم بخش‌های مختلف آن، بهتر کند. اینستاگرام همچنین اعلام کرد که ابزار‌های جدیدتر هم به زودی به این ادیتور اضافه می‌شوند تا کار کاربر را آسان‌تر کنند. این موضوع جدی بودن متا را برای رقابت با تیک‌تاک نشان می‌دهد.

قابلیت جدید ویرایش reels اینستاگرام

اگر شما یک پیج تجاری دارید یا می‌خواهید به مخاطبان بیشتری دسترسی داشته باشید، این تغییرات به شما کمک خواهند کرد. حالا شما به کمک تغییر جدید ریلز ادیتور می‌توانید پراستفاده‌ترین آهنگ‌های اینستاگرام را ببینید و از آن‌ها در ویدیو خودتان استفاده کنید. همین موضوع در بخش هشتگ‌ها هم دیده می‌شود و شما در حین پست کردن ریلز خود، می‌توانید ترند‌های هشتگ را ببینید و از آن‌ها در کپشن استفاده کنید.

ترندهای reels اینستاگرام

این موضوعات می‌تواند به تولید کنندگان کمک کند تا ترند‌های روز را در اینستاگرام ببینند و بسته به آن‌ها، محتوای جدیدی را تولید کنند. برخی از این ویژگی‌ها در تیک‌تاک وجود دارند و حالا شاهد ورود آن‌ها به اینستاگرام هستیم. علاوه بر این موضوعات، اینستاگرام بخش اینسایت پست‌ها را هم کمی تغییر داده تا بتوانید به کمک آن، اطلاعات تعامل با کاربران را ببینید.

حالا مثل یوتیوب شما می‌توانید زمان مشاهده هر ریلز را به صورت جداگانه یا به صورت میانگین ببینید تا علاقه کاربران به محتوای‌های تولید شده‌تان را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید ببینید که کاربران عمدتا در کدام بخش از ویدیو خارج شده‌اند و به ایرادات محتواهایتان پی ببرید. نوتیفیکیشن‌ها هم کمی تغییر کرده‌اند تا به شما نشان دهند که چه افرادی از طریق کدام ریلز‌ها شما را دنبال کرده‌اند.

اخبار مرتبط: قابلیت جدید اشتراک گذاری متن و ایموجی‌ها در اینستاگرام