شنیده‌ها حاکی از آن است که کوالکام قصد دارد در عرضه آپدیت برای دستگاه‌های مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید با کمپانی گوگل همکاری کند.

طی سال‌های اخیر گوگل اقدام به ارائه پشتیبانی نرم‌افزاری درازمدت کرد و این موضوع باعث شد تا شرکت‌هایی مانند سامسونگ بتوانند به‌روزرسانی‌های امنیتی و برنامه‌های اندرویدی بیشتری ارائه دهند. حالا کوالکام قصد دارد در این پروسه همکاری کند و هدف از آپدیت اندروید با کوالکام این است که فرایند را برای عرضه آسان‌تر کند.

براساس مطلبی که در سایت گیزموچاینا منتشر شده کریس پاتریک، معاون ارشد و مدیرکل بخش گوشی‌های کوالکام گفته است که کوالکام در عرضه آپدیت با گوگل و سازندگان اندروید همکاری خواهد کرد تا نحوه این به‌روزرسانی‌ها را تغییر دهد. همچنین دراین سایت اشاره شده که آن‌ها ساختار کد را بهبود بخشیده‌اند تا فرایند به‌روزرسانی‌ها آسان‌تر شود. این تغییرات به‌نحوی است که به برندهای اندروید کمک می‌کند تا دستگاه‌های خود را با جدیدترین نرم‌افزارها راحتتر به‌روزرسانی کنند.

آپدیت سیستم‌عامل اندروید

نکته دیگری که پاتریک اشاره کرد اینکه کوالکام در اواخر سال جاری میلادی احتمالا مطالبی را دراین خصوص عرضه خواهد کرد که این روند را از اکنون بهتر می‌کند. هرچند که او اطلاعات بیشتری را درمورد زمان و مکان این اعلامیه ارائه نداد اما احتمال می‌رود در ماه اکتبر و در رویداد Snapdragon Summit 2024 باشد. دراین رویداد احتمالا تراشه اسنپدراگون نسل 4 معرفی خواهد شد که در گوشی‌های اندرویدی پرچمدار مانند گلکسی S25 به‌کار می‌رود.

گفتنی است که در گذشته سامسونگ تنها چند به‌روزرسانی برای گوشی‌های لوکس ارائه می‌داد و برای گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی، به‌روزرسانی کمتری عرضه می‌کرد. بعضی از گوشی‌ها هم اصلا به‌روزرسانی دریافت نمی‌کردند. اما این فرایند با ارائه سه به‌روزرسانی بهبود یافت. بعدها نیز کمپانی سامسونگ با ارائه چهار به‌روزرسانی و پنج سال آپدیت امنیتی شروع به پیشرفت دراین زمینه کرد.

سال گذشته نیز گوگل اعلام کرد به‌روزرسانی امنیتی 7 ساله و سیستم‌عامل اندروید را برای پیکسل ارائه می‌دهد. نکته جالب اینکه حتی اپل هم قول این به‌روزرسانی طولانی مدت را برای محصولاتش نمی‌دهد. بعد از گذشت چندماه سامسونگ اعلام کرد که 7 به‌روزرسانی را برای دستگاه‌های گران‌قیمتش ارائه می‌دهد که از گلکسی اس 24 این فرایند آغاز می‌شود.