چند سالی است که اخبار مختلفی درباره عینک واقعیت مجازی اپل به گوش می‌رسد. حتی مدتی است که برخی قابلیت‌های در نظر گرفته شده برای برنامه‌نویس‌ها نیز اشاره به نزدیک بودن زمان معرفی این هدست می‌کند. اما هنوز زمان دقیقی برای معرفی رسمی این محصول مشخص نشده است. اکنون در آخرین اخبار درز کرده، نسل اول هدست واقعیت مجازی اپل به مدیران ارشد این شرکت نشان داده شده است.

این نشان دادن و معرفی را به نوعی می‌توان رونمایی اختصاصی اپل از این دستگاه دانست. البته این رونمایی برای تعداد ۱۰۰ نفر از مدیران ارشد این شرکت بوده است. اما با توجه به برگزار شدن مراسم در سالنی که پیش‌تر رونمایی عمومی از محصولات اپل برگزار می‌شد، می‌توان امید داشت که زمان رونمایی از نسل اول هدست واقعیت مجازی اپل نزدیک باشد.

طبق گزارش‌های منتشر شده این مراسم در سالن استیو جابز در اپل پارک انجام شده است. با این حال این مراسم، یک مراسم داخلی برای اعضای ارشد این شرکت بوده است. از این رو اخبار دقیق‌تری درباره این رونمایی در دسترس نیست.

طراحی هدست واقعیت مجازی نسل اول اپل

مارک گورمن، خبرنگار تکنولوژی معروف مجله بلومرگ ادعا می‌کند که این معرفی برای حدود ۱۰۰ نفر از مدیران ارشد اپل بوده است. بنابراین تعداد گفته شده به صورت حدودی است و شاید به توان گفت که این رونمایی خصوصی از سال ۲۰۱۸ تاکنون بی سابقه است.

همین موضوع احتمال رونمایی عمومی از این محصول و زمان عرضه نزدیک نسل اول هدست واقعیت مجازی اپل را تأیید می‌کند. با این وجودمارک گورمن برای آینده این هدست واقعیت مجازی بدبین است. به اعتقاد او این هدست تبدیل به اپل واچ بعدی برای این شرکت خواهد شد. چراکه اپل هنوز به فکر تجهیز این دستگاه با حسگرهای کنترل سلامت نیفتاده است. بنابراین این هدست در برابر رقبای خود مانند هدست‌های Meta Quest شانس موفقیت کمتری دارد.

نظر شما درباره نسل اول هدست واقعیت مجازی اپل چیست؟ آیا به نظر شما این محصول پس از عرضه در بازار موفق خواهد بود؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.