شرکت Unihertz از گوشی تانک ۳ رونمایی کرد که با باتری ۲۳۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی و وزن ۶۶۶ گرمی، ضخامت ۳ سانتی‌متری دارد.

اغلب گوشی‌های هوشمند امروزی طراحی بسیار نازک و ظریفی دارند که باعث می‌شود ظرفیت باتری بسیار محدود شود و دستگاه بیشتر از یک یا دو روز بدون شارژ نتواند پاسخگوی نیاز کاربر باشد. بااین‌حال، شرکت Unihertz با عرضه گوشی جدید به‌نام تانک ۳ (Tank 3)، رویکرد متفاوتی در پیش گرفته و این مشکل را کاملا رفع کرده است. این دستگاه از یک باتری ۲۳۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که برای قرار گرفتن در دستگاه، باعث شده ضخامت آن به ۱.۲ اینچ (۳.۱ سانتی‌متر) و وزن آن به ۶۶۶ گرم برسد.

اکنون با رونمایی از گوشی تانک ۳ پیش‌خرید آن آغاز شده است و با قیمت ۱۰۰۰ دلار قابل خریداری است. البته حالا با تخفیف ۵۰ درصدی در چند وب‌سایت قرار گرفته است و معمولا همه دستگاه‌های این شرکت با تخفیف عرضه می‌شوند. بنابراین قیمت ۱۰۰۰ دلاری بیشتر حالت نمایشی دارد. شاید تانک ۳ ظرافت زیادی نداشته باشد، اما مشخصات سخت‌افزاری بسیار تحسین برانگیزی دارد تا مشتریان را به خرید مجاب کند. در ادامه نگاهی دقیق‌تر به مشخصات سخت‌افزاری این دستگاه خواهیم داشت.

گوشی تانک ۳ از صفحه‌نمایش ۶.۷۹ اینچی با رزولوشن ۲۴۶۰×۱۰۸۰ پیکسلی و نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد. درون این دستگاه تراشه دایمنسیتی ۸۲۰۰ مدیاتک به‌همراه حافظه رم ۱۶ گیگابایتی (با ۱۶ گیگابایت رم مجازی) و حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی قرار گرفته که امکان افزودن آن با کارت اس‌دی تا ۲ ترابایت وجود دارد. اگرچه این تراشه برای نسل قبل است و حتی جزو نسخه‌های به‌کار رفته در گوشی‌های میان‌رده به‌شمار می‌رود، اما با حافظه رم بالا عملکرد قابل قبولی ارائه خواهد داد.

مشخصات گوشی Unihertz

در ماژول دوربین تانک ۳، بهترین سنسورهای موجود در بازار به‌کار گرفته شده‌ است. سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی که در سری S23 سامسونگ مورد استفاده قرار گرفته بود، به‌عنوان سنسور دوربین اصلی در این دستگاه تعبیه شده است. همچنین ۲ دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اولترا واید و ۶۴ مگاپیکسلی دید در شب کنار آن قرار گرفته‌ تا احتمالا کامل‌ترین مجموعه دوربین در این دستگاه استفاده شود. همچنین دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی در پانچ‌هول روی نمایشگر قرار گرفته است. اینکه این دستگاه از دوربین‌های بسیار باکیفیتی بهره می‌برد، اما پرچمداران معروف این قابلیت را ندارند به ضخامت آن باز می‌گردد. درحقیقت برای قرار‌گیری سنسورهای باکیفیت فضای زیادی لازم است و برای همین در بهترین دستگاه‌ها یک یا دو سنسور بسیار باکیفیت تعبیه می‌شود.

همان‌طور که اشاره شد گوشی تانک ۳ باتری ۲۳۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد، اما برای شارژ آن هم شارژر ۱۲۰ واتی درنظر گرفته شده تا تنها طی ۹۰ دقیقه، ۹۰ درصد آن شارژ شود. این دستگاه چندین قابلیت خاص دارد که آن را به‌وسیله‌ای مناسب هنگام کار تبدیل می‌کند. سنسور لیزری تشخیص فاصله، فرستنده امواج مادون سرخ، چراغ‌قوه فلش ۱۲۰۰ لومن LED و ۲ دکمه با قابلیت شخصی‌سازی در لبه کناری تانک ۳ قرار گرفته است. این دستگاه از اندروید ۱۳ بهره می‌برد، البته باوجود معرفی اندروید ۱۴ هنوز این نسخه برای بیشتر دستگاه‌های بازار عرضه نشده است و به‌همین دلیل این دستگاه هم از نسخه جدید پشتیبانی نمی‌کند.

Unihertz Tank 3

از دیگر مشخصات گوشی تانک ۳ می‌توان به پشتیبانی از وای‌فای ۶، بلوتوث ۵.۳، دو اسلات سیم‌کارت، حسگر اثر انگشت، گواهی IP68 برای مقاومت دربرابر آب و گرد و خاک، GPS و NFC اشاره کرد. البته این نسخه مانند نسل قبلی یعنی تانک ۲ از پروژکتور لیزری بهره نمی‌برد، اما به‌جای آن سنسور لیزری تشخیص فاصله قرار گرفته است که تا ۴۰ متر را پشتیبانی می‌کند. بباتری ۲۳۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی این دستگاه تا ۷۵ روز در حالت استندبای، حدود ۵ روز مکالمه تلفنی بدون وقف (۱۱۸ ساعت)، ۹۸ ساعت پخش موسیقی و ۴۸ ساعت پخش ویدیو شارژ نگه می‌دارد. همچنین امکان استفاده از دستگاه به‌عنوان پاور بانک وجود دارد.

علاوه‌بر سخت‌افزار کم‌نظیر، تانک ۳ مقاومت بدنه بسیار بالایی دارد. در آزمایش‌های مختلف سقوط از ارتفاع ۱.۵ متری دستگاه هیچ آسیبی نمی‌بیند و از قابلیت فیلم‌برداری زیر آب پشتیبانی می‌کند. البته وزن بسیار بالای بیش‌از ۶۵۰ گرمی این دستگاه باعث می‌شود برای استفاده روزمره، مناسب نباشد.

نظر شما چیست؟ آیا علاقه‌ای به تهیه گوشی تانک ۳ شرکت Unihertz دارید؟ نظرات خود را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط: نوکیا گوشی صنعتی مقاوم تولید کرد