امروز جزئیاتی از روند ساخت پلی‌استیشن 6 منتشر شد که بر اساس آن، سونی در حال توسعه دو تراشه متفاوت برای نسل بعد است.

افشاگری معروف به نام Kepler که در گذشته نیز اطلاعات زیادی از سخت‌افزارهای در دست ساخت شرکت AMD منتشر کرده، در انجمن‌های NeoGAF اعلام کرد که AMD در حال توسعه دو تراشه متفاوت برای کنسول‌های نسل بعدی سونی است. با این حال، Kepler تا به این لحظه نمی‌داند که آیا با یک کنسول اقتصادی مانند ایکس باکس سری اس مواجه هستیم یا سونی برای نسل جدید، قصد ساخت یک کنسول دستی را دارد. به گفته این افشاگر، یکی از این دو تراشه از دیگری ضعیف‌تر خواهد بود پس واضح است که در نسل آینده، شاهد یک کنسول اقتصادی پلی‌استیشن خواهیم بود.

متاسفانه اطلاعات چندان زیادی در سطح اینترنت در مورد پلی‌استیشن 6 یافت نمی‌شود. چندی پیش رویترز تایید کرد که سخت‌افزار این سیستم نیز مانند سایر کنسول‌های سونی، به دست شرکت AMD ساخته می‌شود. البته شرکت اینتل نیز یکی از گزینه‌های مدنظر سونی بود اما به نظر می‌رسد برنده نهایی AMD باشد. ظاهراً سونی و اینتل بر سر سود ناشی از تولید سخت‌افزار کنسول نسل آینده به توافق نرسیده و همین مانع بستن قرارداد میان این دو شرکت شده است. بحث پشتیبانی از نسل قبل نیز یکی دیگر از دلایلی بود که قرارداد میان سونی و اینتل به نتیجه نرسیده است زیرا سخت‌افزار کنسول‌های قبلی، همگی بر پایه معماری AMD هستند.

با توجه به این که پلی‌استیشن 5 پرو به تازگی معرفی شده و چیزی به عرضه عمومی آن نیز باقی نمانده، اطلاعات در مورد روند ساخت پلی‌استیشن 6 بسیار کم خواهد بود زیرا نسل فعلی هنوز به قدرت ادامه می‌دهد و چندین سال تا پایان آن فرصت باقیست. پس انتظار نداشته باشید که به این زودی‌ها، در مورد قطعات سخت‌افزاری کنسول نسل جدید اطلاعاتی منتشر شود. در نهایت، باید منتظر تاییدیه نهایی از سوی سونی باشیم که برای این مسئله نیز نیاز است تا اواخر نسل نهم، منتظر بمانیم.