ایلان ماسک که اخیرا شبکه اجتماعی توییر را خریده است، قصد دارد کاربری این پلتفرم را به طور کلی عوض کرده و آن را به یک برنامه جامع مانند «وی‌چت» تبدیل کند. به نظر می‌رسد تغییر کاربری توییتر از میکروبلاگینگ به پلتفرم جامع آغاز شده و مجموعه‌ای از تصمیمات مالک شرکت باعث می‌شود که توییتر حداقل از نظر نام دیگر وجود نداشته باشد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده توسط مجله Slate، شرکت X Corp پانزدهم فروردین ماه با توییتر ادغام شد. این اطلاعات در اسناد دادگاه از یک پرونده قضایی بین توییتر و لورا لومر فاش شد. موضوع شکایت لومر از توییتر به دلیل نقض قوانین فدرال (زمانی که حسابش در سال ۲۰۱۹ بسته شد،) است که اهمیت چندانی ندارد. آنچه مهم است پرونده‌های دادگاه بود که به صورت عمومی به اشتراک گذاشته شد.

ادغام شدن این دو شرکت هنوز به صورت رسمی اعلام نشده و احتمالا تاثیری بر فعالیت فعلی توییتر نخواهد داشت. اما این اولین قدم از سوی ایلان ماسک برای تغییر کاربری توییتر است. او قبلا گفته بود که توییتر به «اپلیکیشن جامع» به نام X تبدیل می‌شود و می‌تواند با پلتفرم‌های دیگری مانند وی‌چت چینی رقابت کند.

X Corp جایگزین توییتر خواهد شد

گزارشات نشان می‌دهد که این اقدامی برای تاسیس یک شرکت مادر به نام X برای کنترل تمایی دارایی‌های ماسک مانند تسلا و اسپیس ایکس است. این بدان معناست که تمام بدهی‌ها و شکایت‌هایی که ماسک و توییتر با آن‌ روبرو هستند، به X Corp منتقل می‌شود.

در حال حاضر توییتر به فعالیت خود ادامه می‌دهد، اما گفته می‌شود بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی قصد دارند برای همیشه آن را ترک کنند و به پلتفرم‌های قدیمی‌تر مانند فیس‌بوک برگردند.

به نظر شما تصمیم ایلان ماسک برای تغییر کاربری توییتر درست است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: جایگزینی لوگوی توییتر با تصویر دوج کوین