با انتشار یک بیانیه رسمی، کمپانی TSMC اعلام کرد قیمت معماری ۳ نانومتری و زیرلایه‌های هشت اینچی این غول فناوری کاهش می‌یابد.

دنیای امروزی که در آن زندگی می‌کنیم توسط تکنولوژی هدایت می‌شود و بسیاری از غول‌های فناوری تلاش می‌کنند با ارائه بهترین‌ها به‌عنوان یک رهبر در صنایع مختلف شناخته شوند. برای مثال، TSMC یکی از بزرگ‌ترین و بهترین کمپانی‌های صنعت نیمه‌رسانا محسوب می‌شود که با ساخت معماری ۳ نانومتری توانسته به ساخت تراشه‌ها با عملکرد بالا و کم‌مصرف‌تر کمک شایانی بکند. همچنین این شرکت تایوانی قصد دارد طی سا‌ل‌های پیش‌رو از معماری ۲ نانومتری و ۱.۴ نانومتری رونمایی کند که نقطه عطفی در صعنت تراشه‌سازی و گوشی‌های هوشمند خواهد بود.

همان‌طور که می‌دانید کمپانی تی‌اس‌ام‌سی به‌دلیل ارائه خدمات به اپل، کوالکام، سامسونگ و هواوی شناخته می‌شود؛ این غول‌های صنعتی با استفاده از زیرلایه‌ها و معماری‌های پیشرفته TSMC می‌توانند تراشه‌های قدرت‌مندی تولید کنند که منجر به عملکرد بالا در گوشی‌‌های پرچمدار می‌شود. باوجوداین، چندی پیش، کمپانی تایوانی اعلام کرد ارائه خدمات‌شان در سال ۲۰۲۴ با افزایش ۲۰ تا ۲۵ درصدی روبه‌رو خواهد شد. اما امروز با انتشار بیانیه اظهار کردند نه‌تنها قیمت محصولات افزایش نمی‌یابد، بلکه قیمت معماری‌ ۳ نانومتری و زیرلایه‌های هشت اینچی این کمپانی کاهش ۳۰ درصدی را تجربه خواهد کرد.

TSMC قیمت چیپست های خود را کاهش می دهد

درحال‌حاضر، دلیلی برای تصمیم ناگهانی TSMC عنوان نشده و هیچ‌یک از کارشناسان و علاقه‌مندان حوزه فناوری اطلاعاتی درباره آن منتشر نکردند. بااین‌حال، یک خبرگزاری معروف چینی می‌گوید صنعت نیمه‌رسانا به‌دلیل کاهش فروش گوشی‌های هوشمند با افت شدیدی روبه‌رو شده که تاثیرات منفی را بر تراز مالی شرکت‌های بزرگ مانند تی‌اس‌ام‌سی و کوالکام گذاشته است.برهمین‌اساس، TSMC درنظر دارد با کاهش قیمت معماری ۳ نانومتری فروشش را بیشتر کند.

کاهش قیمت می‌تواند بهترین فرصت برای کمپانی‌های سازنده گوشی‌های هوشمند یا خودروسازی باشد، چراکه می‌توانند با پرداخت هزینه‌های کمتر تعداد بیشتری از زیرلایه‌های هشت اینچی را خریداری کنند. درحالی‌که این موضوع به‌نفع سازندگان و مصرف‌کنندگان خواهد بود، اما ممکن است مانند شمشیری دولبه برای TSMC باشد و حتی وضعیت مالی شرکت را از زمان حال بدتر کند.

گزارش‌های مالی TSMC نگاهی کلی از گردش مالی این کمپانی طی نیمه‌اول سال جاری میلادی به ما می‌دهد. در سه‌ماهه اول رشد متوسط به‌ثبت رسیده، اما سه‌ماه دوم نشان می‌دهد درآمد و سود خالص این کمپانی بزرگ با کاهش چشمگیری مواجه بوده که اگر ادامه یابد این احتمال وجود دارد که بخشی از کارمندان اخراج شوند. همچنین گزارش سه‌ماه دوم پایین‌ترین گردش مالی طی چهار سال گذشته را نشان می‌دهد.

اخبار مرتبط: TSMC نسخه پیشرفته‌تر معماری ۳ نانومتری را می‌سازد