دو قابلیت جدید برای نسخه‌ بتا واتس‌اپ ارائه شده که دسترسی کاربران به حساب اندرویدی در نسخه وب را آسان‌تر و بخش‌های پایینی واتس‌اپ iOS از ظاهر شفافی برخوردار شده است.

در رابط کاربری جدید کاربران از طراحی جدید با تب‌های شفاف بالا و پائین صفحه بهره خواهند برد. البته تا iOS 7 رابط کاربری مشابه با افکت شفاف وجود داشت اما پس از آن از این ویژگی استفاده نشد. اکنون با عرضه نسخه بتا جدید واتس‌اپ iOS، این قابلیت دوباره به پیام‌رسان محبوب بازگشته و در دسترس عده‌ای از کاربران نسخه آزمایشی بتا قرار گرفته است.

همچنین دیگر قابلیت‌های جدید مانند بهبود نوار استیکر در لیست تغییرات رسمی قرار گرفته است.

برای بررسی فعال شدن این ویژگی، پس از نصب آخرین نسخه واتس‌اپ iOS، به یک بخش وارد شوید تا نوارهای شفاف را مشاهده کنید. در صورت ظاهر نشدن، با بستن و باز کردن دوباره برنامه پس از نصب این قابلیت فعال می‌شود.

نوار‌های شفاف در واتساپ

اگر این قابلیت برای شما فعال نشد، توجه داشته باشید که در هفته‌های آینده برای کاربران بیشتری عرضه می‌شود. برای اطمینان از عرضه آن توصیه می‌کنیم واتس‌اپ خود را به‌روز نگه دارید.

آپدیت دیگری هم برای نسخه بتا اندروید منتشر شده است که به لینک کردن اکانت واتس‌اپ گوشی به ویندوز کمک می‌کند. در حقیقت کاربران برای دسترسی به حساب کاربری اندروید در ویندوز باید کد QR را اسکن می‌کردند و سپس واتس‌اپ ویندوز به اکانت متصل می‌شد. اما در نسخه جدید، گزینه «اتصال با شماره تماس» در کنار اسکن QR Code قابل مشاهده است.

لینک کردن با شماره تلفن در واتس اپ

استفاده از این قابلیت بسیار ساده است؛ با وارد کردن شماره تماس، کد ۸ رقمی به کاربر ارسال می‌شود و با وارد کردن آن، به حساب کاربری دسترسی پیدا می‌کند.

این قابلیت زمانی که امکان استفاده از دوربین گوشی وجود ندارد، مورد نیاز است. پیش از این کاربران زیادی بودند که به دلیل خرابی دوربین گوشی، امکان دسترسی به حساب کاربری خود در نسخه وب واتس‌اپ را نداشتند.

نکته قابل توجه این است که در حال حاضر قابلیت دسترسی به حساب کاربری به وسیله شماره تماس و کد، فقط برای نسخه وب وجود دارد، بنابراین نمی‌توانید از آن برای ورود به حساب کاربری با گوشی دوم استفاده کنید.

هم اکنون این قابلیت در دسترس برخی از کاربران نسخه بتا واتس‌اپ اندروید قرار گرفته است و در آینده برای کاربران بیشتری منتشر خواهد شد.

اخبار مرتبط: