به تازگی، شرکت‌های گوگل و اپل اقدام به معرفی ابزاری جدید کرده‌اند که باعث می‌شود انتقال تصاویر بین گوگل و آی‌کلاود نیز بسیار راحت‌تر از پیش شود. این برنامه در راستای ابزاری که سال 2021 انتقال از آی‌کلاود به گوگل فوتوز را راحت کرده بود، عرضه شد.

همکاری اپل و گوگل، در راستای پروژه Data Transfer Project است که به صورت عمومی در دسترس بوده و هدف آن، انتقال راحت‌تر و بدون دردسر داده میان پلتفرم‌های آنلاین مختلف است. این پروژه در پستی در بلاگ خود، اعلام کرد: «از امروز، شرکت اپل و گوگل سیستم انتقال داده‌های خود را توسعه داده و اجازه انتقال تصاویر بین گوگل فتوز و آی‌کلاود فتوز را بسیار راحت‌تر و سریع‌تر از پیش کرده‌اند. با عرضه این ابزار، مسیری که در سال 2021 و با راحت‌سازی انتقال از آی‌کلاود به گوگل فتوز آغاز شده بود، به پایانی درخور و موفقیت‌آمیز می‌رسد. این ابزار قرار است از هفته بعد در دسترس قرار بگیرد و کار میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان را راحت کند. این قدمی رو به جلو برای پروژه Data Transfer Project و همکارانش یعنی متا، گوگل و اپل خواهد بود».

شرکت‌های اپل و گوگل، هر دو مقاله‌هایی در قسمت پشتیبانی خود بارگزاری کرده‌اند که چگونگی انتقال تصاویر بین گوگل فوتوز و آی‌کلاود فتوز را به کاربر توضیح می‌دهد. به گفته اپل، این سرویس در بیش از 240 کشور و منطقه دنیا در دسترس خواهد بود. قابل ذکر است که این ابزار برای اکانت‌های کودکان یا اپل آی‌دی‌های مدیریتی در دسترس نخواهد بود. همچنین با فعال بودن گزینه Advanced Data Protection توانایی اضافه کردن عکس و تصاویر مختلف را ندارید.

فرآیند انتقال تصاویر بین آی‌کلاد و گوگل آسان‌تر می‌شود

به گفته اپل، تصاویری که از گوگل فوتوز به آی‌کلاود انتقال می‌دهید، در قسمت گوگل حذف نمی‌شوند بلکه به هردوی این فضاهای ابری منتقل می‌شوند تا دو کپی از تصاویر ارزشمند خود داشته باشید. برای انتقال داده میان این دو پلتفرم، نیازی به دانلود عکس و ویدئوها نیست و این انتقال به صورت مستقیم میان این دو صورت می‌گیرد. این فرآیند بر اساس حجم تصاویر و ویدئوهای شما، می‌تواند از چند ساعت تا چندین روز به طول بیانجامد و کمی زمان‌بر باشد.

برای انتقال تصاویر بین گوگل فوتوز و آی‌کلاود، ابتدا وارد Google Takeout شوید و به دنبال آن، طبق راهنما، یک اکسپورت را شروع کنید. در این قسمت، گزینه Apple – iCloud Photos را جهت انتقال داده‌ها انتخاب کنید و با استفاده از اپل آی‌دی خود، تایید را بزنید. در نهایت، گزینه Allow را بزنید تا به گوگل اجازه انتقال را بدهید و فرآیند آغاز شود. برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید به سایت اپل یا گوگل مراجعه کنید که جزئیات کاملی از این فرآیند را به صورت واضح برایتان شرح داده‌اند.