بر اساس گزارش جدیدی که از WABetaInfo منتشر شده، نسخه جدید واتس‌اپ به کاربران این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به Google Drive، داده‌های حساب کاربری واتس‌اپ خود را از یک دستگاه اندرویدی به دستگاه دیگر منتقل کنند. به عبارت دیگر، به زودی می‌توانید با استفاده از یک شبکه محلی، انتقال چت‌های واتساپ را به دستگاه‌های دیگر انجام داد.

این قابلیت یک افزونه فوق‌العاده عالی برای این پیام‌رسان خواهد بود. با این ویژگی جدید کاربران از دردسرهایی که معمولا برای انتقال چت خود از یک دستگاه به دستگاه دیگر داشتند، خلاص خواهند شد. همچنین اینکه این قابلیت جدید تنها با استفاده از شبکه محلی وای‌فای کار می‌کند (مانند انتقال فایل با برنامه Shareit)، اساسا آن را جذاب‌تر هم می‌نماید.

قابلیت جدید انتقال چت واتس‌اپ در آخرین نسخه بتا (آزمایشی) از این برنامه مشاهده شده و همانطور که قبلا اشاره شد، یک قابلیت بسیار ساده است. وقتی به‌روز‌ترین نسخه از WhatsApp را روی دستگاه اندرویدی تازه‌ای نصب می‌کنید، با گزینه جدیدی برای وارد کردن چت‌ها روبرو خواهید شد. پس از فعال شدن، این ویژگی اسکنر کد QR را روشن می‌کند.

در همین حین در دستگاه قدیمی، باید به به بخش تنظیمات WhatsApp بروید و روی گزینه خروج یا انتقال چت به دستگاه دیگر ضربه بزنید. با این کار یک کد QR روی صفحه دستگاه ظاهر می‌شود که باید آن را با دستگاه اندرویدی جدید خود اسکن کنید. با اسکن این کد، هر دو دستگاه از طریق یک شبکه محلی به یکدیگر متصل می‌شوند و فرآیند انتقال چت آغاز می‌گردد.

انتقال پیام‌ها در واتساپ گوشی‌های اندروید

اما جالب اینجاست که این ویژگی جدید واتس‌اپ کاری بیش از ساده کردن روند انتقال چت‌های واتساپ انجام می‌دهد. با استفاده از این قابلیت جدید همچنین روند انتقال اطلاعات واتس‌اپی بین دو دستگاه اندرویدی به شکل قابل توجهی سریعتر از روش‌های فعلی خواهد شد. با این حال، این ویژگی جدید هنوز در مراحل توسعه قرار دارد و ما هنوز هیچ اطلاعات مشخصی در مورد زمان عرضه رسمی آن نداریم.

اما انتظار داریم که به زودی در دسترس آزمایش‌کنندگان نسخه بتا WhatsApp قرار بگیرد. پس از آزمایش آن در نسخه آزمایشی، واتس‌اپ آن را در اختیار عموم مردم قرار خواهد داد. و اگر این قابلیت به صورت عمومی عرضه شود، حقیقتا روند انتقال اطلاعات چت‌های این پیام‌رسان بین دو دستگاه اندرویدی ساده‌تر و سریع‌تر خواهد شد.

خبر مرتبط: پشتیبانی واتساپ از پروکسی در آپدیت جدید