برند اسباب‌بازی‌های مشهور، Toys'R'Us، اعلام کرد با استفاده مولد هوش مصنوعی Sora، اولین ویدئو تبلیغاتی واقعی یک برند در جهان را ساخته است.

براساس اعلام رسمی کمپانی Toys'R'Us، ویدئو یک دقیقه‌ای شامل بازسازی هوش مصنوعی از چارلز لازاروس، بنیانگذار نمادین برند اسباب‌بازی است که در کودکی به ایده‌ راه‌اندازی کسب‌وکارش، از جمله رویای داشتن «Geoffrey the Giraffe» به‌عنوان نماد شرکت می‌رسد.

بخش سرگرمی و تولید اسباب‌بازی، Toys'R'Us Studios، با آژانس تبلیغاتی Native Foreign که به‌ابزار Sora دسترسی دارد، برای ساخت این «فیلم برند» همکاری کرده‌است. اگرچه Sora در ماه فوریه‌ امسال معرفی شد، اما هنوز به‌صورت عمومی منتشر نشده و دسترسی به‌آن برای گروه خاصی از فیلم‌سازان حرفه‌ای و افراد شناخته‌شده‌ این صنعت محدود شده‌است. با‌این‌حال، احتمالا تا پایان سال 2024 کاربران به آن دسترسی پیدا خواهند کرد.

هرچند این تبلیغ نمی‌تواند با تبلیغات سوپر باول رقابت کند، اما Toys'R'Us با استفاده از Sora توانسته صحنه‌های نسبتا واقع‌گرایانه‌ای برای به تصویر کشیدن چارلز لازاروس جوان و تولید مدل‌های مختلف اسباب‌بازی بسازد. Toys'R'Us در بیانیه‌ای اعلام کرد که Sora به آن‌ها کمک کرده تا مفهوم «in just a few weeks» در یک ویدئو تبلیغاتی به‌واقعیت تبدیل کنند. با‌این‌حال، تیم خلاقیت این پروژه برای رسیدن به‌نتیجه‌ نهایی، روی صدها تصویر مختلف کار کردند و در نهایت چند ده تصویر برای برش نهایی انتخاب شد.

مدیر ارشد خلاقیت آژانس Native Foreign به CNN گفت آنچه مشاده می‌کنید با استفاده از متن ساخته شده ، اما اذعان کرد برخی از صحنه‌ها به تلاش‌های بیشتری نسبت به سایرین نیاز داشتند. باتوجه‌‌به پیش‌بینی‌ها، واکنش‌ها به این ویدیو متفاوت بود، برخی آن را «کار عالی» می‌دانستند، درحالی‌که برخی Toys'R'Us را به‌دلیل استفاده ازاین فناوری فوق‌العاده با روشی «وحشتناک» ابراز تاسف کردند.