مدیرعامل اپل، تیم کوک، اعلام کرد از عینک هوشمند اپل ویژن پرو به‌صورت روزانه استفاده می‌کند و به‌تازگی کل سریال Ted Lasso را در این دستگاه تماشا کرده است.

براساس اعلام رسمی اپل، عینک هوشمند واقعیت ترکیبی ویژن پرو تا اوایل سال ۲۰۲۴ وارد بازار می‌شود که قرار است با قابلیت‌های بی‌حد‌وحصرش مرزهای دنیای فناوری را برای کاربران جابه‌جا کند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که مدیرعامل اپل، تیم کوک، به‌صورت روزانه از عینک ویژن پرو استفاده می‌کند تا عملکرد آن را شخصا تست و بررسی کند؛ باوجوداین، در مصاحبه‌ای جدید، کوک اعلام کرد که به‌تازگی سریال ورزشی-کمدی Ted Lasso را با استفاده از عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو تماشا کرده است.

جان دیکرسون، مجری برنامه CBS Sunday Morning با تیم کوک مصاحبه‌ای داشت که درحین اجرا این برنامه تلویزیونی سوالاتی را درباره عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو از او پرسید. کوک در پاسخ به دیکرسون بیان کرد که به‌صورت روزانه از این دستگاه هوشمند استفاده می‌کند و از قابلیت‌هایی برخوردار است که احتمالا سایر کاربران به آن‌ها دسترسی نخواهند داشت. اما به‌دلایلی کاملا واضح که جزو اسرار اپل به‌شمار می‌رود نتوانست ‌آن‌ها را در برنامه افشا کند. بااین‌حال، کوک اشاره کرد که به‌تازگی سریال Ted LAsso را تماشا کرده و می‌گوید تماشای فیلم‌وسریال با این عینک هوشمند تجربه‌ای جدید و متفاوت است.

طراحی صفحه نمایش ویژن پرو اپل

علاوه‌بر مراسم WWDC، غول ساکن کوپرتینو در ابتدای مراسم واندرلاست که سری آيفون ۱۵ و ساعت‌های هوشمند اپل واچ اولترا نسل دوم و اپل واچ سری ۹ معرفی شد، اشاره کرد نباید عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو را فراموش کنند، چراکه قرار است تا اواسط سال ۲۰۲۴ میلادی وارد بازار شود. در ادامه صحبت‌ها، کوک اظهار کرد که قرار بود این عینک هوشمند تا اواخر سال ۲۰۲۳ دردسترس کاربران قرار بگیرد، اما به‌دلیل چالش‌ها و مشکلاتی پیش‌روی کمپانی سازنده این دستگاه چندین ماه با تاخیر روانه بازار جهانی می‌شود.

مدیرعامل اپل باجدیت فراوان بیان کرد که ساخت ویژن پرو فرآیند فوق‌العاده پیچیده‌تری را نسبت‌به سایر محصولات غول کوپرتینویی طی می‌کند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به تامین پنل‌های microLED 4K اشاره کنیم که با همکاری شرکت ژاپنی سونی ساخته می‌شود. در مراسم سالانه WWDC اعلام شد تولید ویژن پرو به ۲/۰۰۰/۰۰۰ دستگاه می‌رسد، اما اکنون به‌دلیل ظرفیت محدود برای تامین نمایشگرها، تولید این عینک به ۹۰۰/۰۰۰ کاهش می‌یابد.

در آخرین گزارش‌ها، اشاره شد که اپل قصد دارد سطح فروش عینک واقعیت ترکیبی ویژن پرو را به آیپد‌ها برساند. برای درک بهتر این موضوع باید یادآور شویم که آیپد‌ها از فروش فوق‌العاده بالایی پس از آیفون‌ها برخوردار هستند و اگر اپل بخواهد میزان فروش را به این تبلت‌های پرچمدار برساند باید تا ۲۰ برابر تولیدش را افزایش دهد. البته تحقق چنین هدفی بستگی به کاربران و استقبال‌شان از ویژن پرو دارد.

اخبار مرتبط: