بر اساس اعلام رسمی به لطف قابلیت پسکی یا کلید عبور کاربران می‌توانند برای ورود به حساب تیک تاک از فیس آیدی و تاچ آیدی استفاده کنند.

اپل پارسال با معرفی قابلیت کلید عبور یا پسکی (passkey) به جای رمز عبور (password) در iOS 16 تحولی در وارد شدن به حساب کاربری در سرویس‌های مختلف ایجاد کرد و برنامه‌های مختلفی از این قابلیت استفاده می‌کنند.

قابلیت ورود به حساب کاربری تیک تاک با فیس آیدی و تاچ آیدی (اثر انگشت) در دستگاه‌های شرکت اپل روشی سریع‌تر، راحت‌تر و امن‌تر برای ورود به حساب کاربری است و کاربران به‌زودی می‌توانند از این روش استفاده کنند.

فیس آیدی به تیک تاک امد

کلید عبور یا پسکی از یک جفت کلید استفاده می‌کند که یکی از آنها کلیدی عمومی است که وب‌سایت‌ها به آن دسترسی دارند و دیگری کلیدی اختصاصی است که در دستگاه کاربر ذخیره می‌شود. سرویس‌هایی مانند تیک‌تاک به کلید داخل گوشی دسترسی ندارند و حتی خود کاربر نمی‌تواند آن را کپی کرده یا برای دیگران ارسال کند، بنابراین به یکی از امن‌ترین روش‌ها در برابر سرقت اطلاعات تبدیل شده است. آیفون و دیگر دستگاه‌های اپل از داده‌های بیومتریک برای تایید هویت کاربر استفاده و پس از آن اقدام به تطبیق جفت کلید‌ها می‌کنند.

بر اساس این گزارش، تیک تاک عضو جدید مجمع FIDO شده است. در ادامه اطلاعیه تیک‌تاک آمده است:

«همچنین در کنار قابلیت پسکی مفتخریم که عضو جدید مجمع FIDO باشیم، نهادی که با توسعه و ترویج استانداردهای احراز هویت، به کاهش استفاده از رمزهای عبور سنتی که ممکن است گم یا دزدیده شوند کمک می‌کند».

تا ۱۰ روز آینده قابلیت ورود به حساب تیک تاک برای کاربران آیفون در برخی مناطق فعال می‌شود و این شرکت اعلام کرد کاربران می‌توانند «به جای رمز عبور از کلید عبور استفاده کرده تا حساب کاربری خود را به iCloud متصل کرده و در تمام دستگاه‌های اپل از آن استفاده کنند.»

مراحل فعال کردن فیس آیدی در تیک تاک

این قابلیت در ابتدا برای کاربران آسیایی، آفریقایی، استرالیایی و آمریکای جنوبی عرضه می‌شود. همچنین علاوه بر محدودیت جغرافیایی، این قابلیت فعلا به صورت اختصاصی برای کاربران iOS ارایه خواهد شد.

اخبار مرتبط: