سرویس اپل موزیک و اسپاتیفای که از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات پخش آهنگ در دنیای فناوری محسوب می‌شوند، به‌زودی تیک تاک موزیک را به‌عنوان رقیبی جدی درکنار خود می‌بینند.

چهار سال از زمانی‌که برای اولین بار شایعاتی مبنی‌بر ارائه سرویس خدمات پخش آهنگ شنیدیم می‌گذرد. اکنون، کمپانی بیت‌دنس که به‌عنوان مالک پلتفرم‌‌ تیک تاک، فلیپگرام و مونتون شناخته می‌شود اعلام کرد این سرویس پخش آهنگ به رسانه اجتماعی ویدئومحور تیک تاک اضافه خواهد شد.

به‌گزارش خبرگزاری 9to5Mac، رسانه تیک تام ۱.۷ میلیارد کاربر دارد و بیش از ۱.۰۶ کاربر در این شبکه فعال هستند؛ این ارقام نشان می‌دهند اگر تیک تاک بتواند نیمی از کاربران خود را جذب این سرویس کند، اپل موزیک و اسپاتیفای با مشکلات فراوانی روبه‌رو خواهند شد.

باید یادآوری کنیم برنامه تیک تاک در بسیاری از کشور‌های آسیایی و اروپایی ممنوع است و شهروندان تنها با استفاده از فیلترشکن می‌توانند به اپلیکیشن دسترسی پیدا کنند؛ البته در برخی کشورها مانند ایران و ایالات متحده خدمات تیک تاک به‌طور کلی قطع شده و کاربران از هیچ طریقی نمی‌توانند وارد برنامه شوند.

درحال‌حاضر، خدمات پخش آهنگ تیک تاک موزیک برای کشور‌های چین، اندونزی و برزیل فعال شده و کاربران از برخی خدمات می‌توانند بهره‌مند شوند؛ خبری درباره انتشار نسخه پایدار و جهانی این سرویس در خبرگزاری‌ها دیده نمی‌شود، براین‌اساس می‌توان گفت تا پایان سال جاری میلادی شاهد عرضه آن نخواهیم بود.

TIKTok music

برخلاف گذشته نه‌چندان دور، افراد زیادی در گروه‌های سنی مختلف به‌ گوشی‌های هوشمندشان وابسته هستند؛ برهمین‌اساس کمپانی‌های بزرگ نظیر اسپاتیفای، اپل و بیت‌دنس تصمیم گرفتند از فرصت موجود بهره‌ کافی را ببرند و سرویس‌های خدمات پخش آهنگ با پرداخت اشتراک‌های ماهانه یا سالانه را در اختیار کاربران قرار دهند.

همان‌طور که می‌دانید سرویس‌های زیادی برای پخش موسیقی در دسترس کاربران قرار دارد، اما به‌نظر می‌رسد ویژگی‌های احتمالی تیک تام موزیک برتری نسبی را به این پلتفرم می‌دهد. برای مثال، اسپاتیفای و اپل موزیک به کاربران اجازه نمی‌دهد آهنگی را خارج از محیط اپلیکیشن داشته باشند، اما تیک تاک موزیک به کاربران اجازه خواهد داد از تمامی سرویس‌های این پلتفرم بهره کامل ببرند.

قابلیت‌های تیک تاک موزیک به موارد اشاره شده بالا ختم نمی‌شود؛ این پلتفرم آهنگ‌های مشهوری که در برنامه اصلی به‌شهرت رسیدند را به کاربران ارائه می‌کند. همچنین این برنامه می‌تواند سبک آهنگ‌های شما را شناسایی کند و آهنگ‌های مرتبطی با سبک و علاقه شما پیشنهاد کند.

در پایان لازم می‌دانیم ذکر کنیم این سرویس رایگان نیست و هیچ‌گونه خدماتی به‌صورت رایگان عرضه نخواهد شد. کاربران برزیلی در توییتر عنوان کردند هزینه اشتراک ماهانه تیک تاک موزیک ۳.۴۹ دلار است که تفاوتی با سرویس اپل موزیک در این کشور ندارد. سرویس اشتراکی اسپاتیفای نیز در اندونزی برای نسخه آی او اس ۳.۲۵ دلار و نسخه اندروید ۲.۹۶ دلار هزینه دارد. بنابراین، کمپانی بیت‌دنس باید مانند سایر رقبا قیمت‌گذاری‌ها را براساس اقتصاد کشورها تنظیم کند تا از فروش خوبی بهره‌مند شود.

اخبار مرتبط:‌ موزیک ویدئوها به اسپاتیفای اضافه می‌شوند