امروز شرکت تیک‌تاک ویژگی‌های جدیدی را رونمایی کرد که بسیاری از خوانواده‌ها را خوشحال می‌کند. طبق بلاگ منتشر شده توسط این شرکت، حالا قرار است محدودیت 60 دقیقه‌ای تیک‌تاک برای کاربران پایین‌تر از 18 سال فعال شود تا از آسیب به سلامتی آن‌ها جلوگیری شود.

نکته جالب این‌جاست که خاموش کردن این قابلیت بسیار ساده است. کاربرانی که شامل قانون جدید می‌شوند، می‌توانند به راحتی به تنظیمات مراجعه کنند و این گزینه را خاموش کنند. البته حتی اگر این کار را انجام دهید، برنامه تیک تاک پس از گذشت 100 دقیقه باز هم به شما هشدار می‌دهد و یادآوری می‌کند که زمان زیادی را در این برنامه صرف کرده‌اید. 

محدودیت tiktok برای کاربران زیر 18 سال

برای جلوگیری از این موضوع، شما می‌توانید محدودیت زمانی دلخواهتان را برای تیک‌تاک تنظیم کنید. محدودیت 60 دقیقه‌ای تیک‌تاک برای کاربرانی که پایین‌تر از 18 سال هستند، می‌تواند توسط والدین آن‌ها هم تنظیم شود. والدین کاربر می‌توانند محدودیت مورد نظر خودشان را برای این برنامه تنظیم کنند و حتی از آن به وسیله رمز محافظت کنند. در این حالت، والدین کاربر می‌توانند با وارد کردن رمز، به آن‌ها 30 دقیقه زمان بیشتری برای استفاده از برنامه بدهند. 

این شرکت اعلام کرده که محدودیت 60 دقیقه‌ای تیک‌تاک بدون هدف نیست و توسط متخصصان بیمارستان کودکان در نظر گرفته شده است. تیک تاک باز هم تاکید کرده که محدودیت‌های جدید برای جلوگیری از ایجاد آسیب‌های روانی در کودکان وضع شده است. محدودیت‌های جدید به والدین کنترل زیادی روی استفاده فرزندانشان از این دستگاه را می‌دهد. والدین می‌توانند محدودیت‌های زمانی متفاوتی را برای روز‌های مختلف هفته تنظیم کنند تا در روز‌های تعطیل، زمان بیشتری را به فرزندانشان برای استفاده از این برنامه بدهند.

قابلیت‌های جدید tiktok

همچنین اطلاعاتی از قبیل زمان استفاده از برنامه یا تعداد بار‌هایی که تیک‌تاک باز شده را هم به والدین نشان می‌دهد. تیک تاک همچنین زمان ارسال نوتیفیکیشن‌ها برای کاربران پایین‌تر از 18 سال را هم تغییر می‌دهد. طبق قوانین جدید، کاربران پایین‌تر از 15 سال بعد از ساعت 9 شب نوتیفیکیشنی دریافت نخواهند کرد.

اخبار مرتبط: کسب درآمد تولیدکنندگان محتوا در تیک تاک با ویدئوهای طولانی‌تر!