شبکه اجتماعی محبوب تیک تاک که اصولا برای پست کردن ویدئوهای کوتاه طراحی شده، به شکل عجیبی از مشترکین خود درخواست کرد تا ویدئوهای طولانی‌تر از یک دقیقه تولید کنند! به گزارش 9to5Mac، تیک تاک برنامه خلاقانه جدیدی را طرح‌ریزی کرده که در آن تولیدکنندگان محتوا را ترغیب می‌کند تا ویدئوهای طولانی‌تر در تیک تاک بسازند و در ازای آن پول بیشتری از سهم تبلیغات به دست بیاورند.

زمانی که تیک تاک شروع به کار کرد، کاربران آن تنها می‌توانستند ویدئوهای 15 ثانیه‌ای در آن بارگذاری کنند. محبوبیت این سیاست به قدری زیادی بود که دیگر شبکه‌های اجتماعی هم به تقلید از تیک تاک، کاربرانش را تشویق می‌کنند تا ویدئوهای کوتاه‌تر بسازند.

هرچند با گذشت چند سال، طول ویدئوهای تیک تاک هم افزایش پیدا کرد. از سال 2017، مشترکین تیک تاک می‌توانستند ویدئوهای یک دقیقه‌ای هم بارگذاری کنند. سقف این محدودیت زمانی در سال 2021 نیز به 3 دقیقه افزایش پیدا کرد.

monetize تیک تاک با ویدیو طولانی

برنامه تشویقی جدید تیک تاک برای تولید ویدئوهای بالای یک دقیقه که با نام TikTok Creativity Program شناخته می‌شود، فعلا در حالت آزمایشی است. هرچند که هنوز تیک تاک زمان دقیقی برای آن اعلام نکرده است. اما تیک تاک اعلام کرد که این برنامه طی ماه‌های آتی شکل رسمی به خود می‌گیرد.

واجدین شرایط برای شرکت در برنامه خلاقانه جدید تیک تاک باید حداقل 18 سال سن داشته باشند و از حداقل تعداد فالوورهای مورد نیاز برخوردار باشند. همچنین اکانت آن‌ها باید در شرایط " in good standing" باشد. تیک تاک در بیانیه رسمی خود اعلام کرد که در برنامه جدیدش به تولیدکنندگان محتوا اجازه می‌دهد تا خلاقیت خود را بیشتر و با ابزار مناسب‌تری بروز دهند. محتواهایی که زیر پرچم این برنامه جدید تولید و منتشر می‌شوند باید از کیفیت بسیار خوب و مدت زمان بالای یک دقیقه برخوردار باشند.

سیاست جدید تیک تاک برای حرکت به سمت ویدئوهای طولانی‌تر در نظر همه بسیار عجیب است. چراکه اصولا رمز موفقیت این شبکه اجتماعی تولید ویدئوهای کوتاه بود. موفقیت تیک تاک به حدی رسید که بسیاری از رقبا مانند اینستاگرام و یوتیوب هم سعی در تقلید از تیک تاک داشتند. به همین خاطر است که خبر حرکت تیک تاک به سمت ویدئوهای طولانی‌تر همه را غافلگیر کرد!

خبر مرتبط:‌ محدودیت ۶۰ دقیقه‌ای تیک‌تاک برای کاربران پایین‌تر از ۱۸ سال