بر اساس گزارش اتاق بازرگانی تهران، امروز تهران میزبان مدیران شرکت خدمات‌دهنده کسب‌وکار دوئین، همتای تجاری شرکت تیک تاک است.

به گزارش معاون امور بین‌الملل اتاق بازرگانی تهران، مدیران شرکت تجارت الکترونیکی چینی TikTok ، قرار است امروز یکشنبه ۱۱ تیرماه ۱۴۰۲ در اتاق بازرگانی تهران با فعالان اقتصادی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کنند.

خبرگزاری ایسنا گزارش داده است که مدیران کمپانی دوئین به عنوان ارائه‌دهنده خدمات فروش اینترنتی، به دعوت رسمی مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت و به منظور آشنایی با ظرفیت‌‌ها و توانمندی‌‌های بنگاه‌‌های تولیدی و تامین‌کننده ایرانی، به منظور حضور در نمایشگاه الکامپ و ارتقای سطح همکاری‌های تجاری-اقتصادی بین دو کشور به تهران سفر و علاقه‌مندی خود را به منظور دیدار و مذاکره با فعالان اقتصادی در حوزه‌ محصولات صنایع غذایی و کشاورزی اعلام کرده است.

برنامه تیک تاک

تیک‌تاک به عنوان همتای تجاری شرکت دوئین محصولات مختلفی به صورت محتوای ویدئویی با استفاده از داده‌‌های هوش مصنوعی تولید می‌کند. ظاهرا قرار است این کمپانی با شرکت‌‌های ایرانی نیز در زمینه بازاریابی و فروش محصولات از طریق پلتفرم‌های پرمخاطب در چین از جمله تیک تاک همکاری کند.

این نشست امروز صبح ظاهرا به منظور دیدار و مذاکره فعالان اقتصادی ایرانی علاقمند با مدیران عالی این شرکت و آشنایی با فرصت‌های ورود به بازار چین از طریق این پلتفرم برگزار شده، اما هنوز خبری در این رابطه و همکاری‌های صورت گرفته اعلام نشده است.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که تیک تاک در ایران فیلتر است و حتی با فیلترشکن‌ و وی‌پی‌ان نمی‌توان به این برنامه دسترسی داشت چراکه سرورهای چینی نیز آی‌پی‌های ایرانی را تشخیص داده و امکان برقراری ارتباط با این سرویس شبکه‌ اجتماعی برای کاربران ایرانی وجود ندارد.

به‌روزسانی

پس از برگزاری نشست امروز مدیران تیک تاک با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی تهران توافقاتی صورت گرفت. بر اساس توافقات صورت گرفته، مدیران شرکت Anext به‌عنوان یکی از شرکت‌های همکار تیک‌تاک در چین، اعلام کردند که شرکتی برای همکاری اقتصادی با ایران تاسیس می‌شود که یوریکا نام دارد و قرار است محصولات ایرانی را در تیک‌تاک عرضه کند.

بر اساس گزارش مدیران Anext، این شرکت در تیک‌تاک سومین ارائه دهنده بزرگ خدمات است و هدف اصلی فعالیت شرکت تازه تاسیس، ارایه محصولاتی با ویژگی‌های خاص ایرانی در تیک‌تاک است.