بعد از پشت‌سر گذاشتن بحران‌های اولیه معرفی تردز اینستاگرام، حالا این شبکه اجتماعی نسخه تحت وب را برای دسترسی بهتر کاربران دریافت می‌کند.

حدود دو ما پیش، کمپانی متا برای رقابت با غول رسانه‌ای توییتر اقدام به معرفی یک اپلیکیشن متن‌محور به‌نام تردز اینستاگرام کرد که از الگوریتم‌ و طراحی توییتر بهره‌ می‌برد؛ براساس آمار‌های اولیه، بیشتر از ۱۵۰ میلیون کاربر در تردز ثبت‌نام کردند که عدد قابل‌توجهی به‌حساب می‌‌‌آید. اما پس از گذشت دو هفته، به‌دلیل نبود ویژگی‌های کاربردی مورد نیاز، تعداد کاربران فعال در این رسانه با کاهش چشمگیری روبه‌رو شد و ۴۹ میلیون‌ کاربر فعال روزانه به ۸ میلیون کاربر کاهش یافت که نشان می‌‌داد تیم مدیریتی تردز با بحران بزرگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

باوجوداین، مارک زاکربرگ، مدیرعامل و مالک کمپانی متا، با انتشار پستی در تردز اعلام کرد برای بهبود تعامل و بهتر شدن این شبکه اجتماعی نوظهور به‌زودی قابلیت‌ها و ویژگی‌های پرکاربردی اضافه می‌شود که انتظار می‌رود کاربران بسیاری را به تردز بازگرداند یا کاربران جدید را تشویق به استفاده از آن کند. از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که زاکربرگ و موسری روی آن تاکید بسیار داشتند ارائه نسخه تحت وب تردز اینستاگرام بود که باعث می‌شود افرا مشهور، شرکت‌های بزرگ و سازمان‌های دولتی برای ارتباط با مردم از آن استفاده کنند.

همان‌طور که می‌دانید، افراد حرفه‌ای برای دسترسی به تمامی شبکه‌های اجتماعی و رصد جزئیات از پیشبرد اهداف کاری‌شان وابسته به کامیپوترها یا لپ‌تاپ هستند و از گوشی‌های هوشمند استفاده چندانی ندارند؛ برهمین‌اساس وجود نسخه تحت‌ وب می‌تواند کمک بزرگی به تردز برای جذب کاربران حرفه‌ای کند.

نسخه تحت وب تردز

روز پنج‌شنبه هفته گذشته، آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام و تردز با انتشار پستی در اکانت رسمی خودش نوشت: «نسخه تحت وب تردز اینستاگرام هم‌اکنون دردسترس قرار دارد و همه کاربران به‌صورت جهانی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند». انتشار جهانی به‌روزرسانی نرم‌افزاری مذکور برخلاف سیاست‌های قبلی متا است، چراکه آپدیت‌های شبکه‌های اجتماعی زیرمجموعه این کمپانی به‌تدریج و براساس محل زندگی کاربران عرضه می‌شود.

تاقبل از انتشار نسخه وب، شبکه اجتماعی تردز اینستاگرام تنها برای سیستم‌عامل‌های اندروید و آی او اس فعال بود و کاربران می‌توانستند از آن استفاد کنند؛ البته باید یادآور شویم که این نسخه نیز قابلیت خاصی نداشت و تنها انتشار پست و جست‌وجوی پروفایل کاربران در آن امکان‌پذیر بود. اما آدام موسری اعلام کرد تیم نرم‌افزاری این شرکت تلاش می‌کنند با معرفی ویژگی‌های جدید و بهبود نوار جست‌وجو تعامل بیشتری در این رسانه ایجاد کنند. همچنین، احتمالا ارسال پیام‌های شخصی و تماس‌های درون برنامه به‌زودی فعال شود تا کاربران حاضر در تردز اینستاگرام برای برقراری ارتباط با مخاطبان و دوستا‌ن‌شان از سایر نرم‌افزار‌های ارتباطی بی‌نیاز شوند.

علاوه‌براین، طبق آمار‌های منتشر شده، تردز توانست به‌کمک اینستاگرام عنوان سریع‌ترین برنامه دانلود شده توسط کاربران را بشکند؛ رکورد قبلی متعلق به مولد هوش مصنوعی چت جی‌پی‌تی بود که توانست طی ۱۰ روز ابتدایی بیش از صد میلیون کاربر داشته باشد. اما شور و هیجان اولیه دوامی نداشت و کاربران فعال تردز به‌صورت پیوسته کاهش یافتند. حتی بازیگران، فوتبالیست‌ها و خوانندگان مشهوری که از اینستاگرام وارد این اپلیکیشن شدند پست‌های بسیار کمی داخل آن گذشته‌اند که صراحتا نشان می‌دهد هیچ‌گونه تعاملی با رابط کاربری آن ندارند.

ازسوی‌دیگر، شبکه اجتماعی توییتر توانست به ذکاوت تیم مدیریتی جدید از بحران‌ها عبور کند. برای مثال، اخیرا توییتر اعلام کرد به تولیدکنندگان محتوا پول پرداخت می‌کند و همین امر باعث شد افرادی که توییتر را ترک کرده بودند دوباره به این پلتفرم بازگردند.

اخبار مرتبط: سقوط آزاد: کاهش ۸۰ درصدی کاربران شبکه اجتماعی تردز