آمارها نشان میدهد طی هفتههای گذشته نیمی از کاربران تردز اینستاگرام کاهش یافته و افراد تمایلی به تعامل با این شبکه ندارند.
اگر اخبار و حواشی پیرامون شبکههای اجتماعی را دنبال کرده باشید میدانید که کمپانی متا کمتر از یک ماه پیش رسانهای بهنام تردز اینستاگرام راهاندازی کرد که برسراساس الگوهای توییتر ساخته شد. طی ۱۰ روز ابتدایی این شبکه اجتماعی رکورد ۱۵۰ میلیون کاربر فعال را بهثبت رساند که رقمی بیسابقه برای شبکههای اجتماعی محسوب میشود. اما اکنون پس از گذشت سه هفته از انتشار تردز، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، اعلام کرد رسانه تردز روزهای سختی را میگذراند و حداقل نیمی از کاربران در این شبکه هیچگونه فعالیتی نمیکنند.
در ادامه زاکربرگ بیان کرد شاید این امری طبیعی باشد، چراکه تردز اینستاگرام شبکهای نوظهور بهحساب میآید و کاستیهای زیادی دارد که با بهروزرسانیهای آینده برطرف میشود و امیدواریم نرخ کاربر فعال بالا برود. درپی صحبتهای مدیرعامل متا، کریس کاکس افزود پس از اضافه شدن ویژگیهای کاربردی مانند قابلیتهای ریلز و استوری اینستاگرام انتظار میرود نرخ تعامل کاربران با تردز بیشتر شود.
البته باید یادآوری کنیم قبل از تایید زاکربرگ مبنیبر کاهش کاربر فعال در تردز، سایتهای ردیابی سیمیلار وب و سنسور تاور تعداد کاربران روزانه شبکه اجتماعی تردز را مورد مطالعه و بررسی قرار دادند و با ارائه نمودارهای دقیق اعلام کردند حضور کاربران و میزان فعالیت روزانه این شبکه اجتماعی بهکمتر از نصف رسیده است. بهبیان دقیقتر، وبسایتهای ردیابی عنوان کردند تعداد کاربران فعال ابتدا از ۴۹ میلیون به ۲۳.۶ میلیون کاربر، سپس به ۱۷ میلیون طی روزهای اخیر رسیده که نشان میدهد زنگهای خطر برای متا بهصدا درآمده است.
خبرگزاری رویترز گزارش میدهد مدیران متا بهشدت روی الگوریمهای جدیدی کار میکنند تا بتواند از کاهش کاربران جلوگیری کند و تعامل افراد را با تردز بالا ببرد. بهنظر میرسد الگوریتمها میتوانند ساخت محتوای شخصیسازی شده بدون محدودیت و پاداشهای مناسب برای تولید محتوا باشد؛ دقیقا یک کپیبرداری ساده از برنامه جدید توییتر که به تولیدکنندگان محتوا حقوق میدهد تا تعامل بین کاربران با غول رسانهای حفظ شود.
علاوهبراین، علاقهمندان حوزه رسانه براینباورند تردز اینستاگرام در زمانی اشتباه وارد رقابت با توییتر شد، چراکه مالک و مدیرعامل جدید توییتر از هوش بسیار بالایی بهره میبرد و میداند چگونه و در مدتزمانی بسیار کم مسائل مربوط به کمپانیهایش را حلوفصل کند. همچنین گروهی دیگر باور دارند تردز با سایر زیرمجموعههای کمپانی متا، یعنی اینستاگرام و فیسبوک نیز وارد رقابت شده و نمیتواند کاربران وفادار این رسانههای بزرگ را مجاب بهاستفاده از شبکهای نوظهور کند که از هیچ قابلیت کاربردی برخوردار نیست.
اخبار مرتبط:
خیلی جالبه واسم زاکربرگ همینطوریشم هیچ طراحی واسه توسعه فیسبوک اینستا و واتساپ نداره از پلتفرم های دیگه کپی میکنه بعد با چه اعتماد به نفسی اومد اینو زد که با توییتر رقابت کنه؟ فازش رو دوست دارم
سلام آرمین جان
ممنون از نظرت
کلا اینطوری که به نظر میاد، شبکههای اجتماعی بعد از یه مدت کلا شبیه هم میشن
اما این موضوع لزوما بد نیست چون همه قابلیت ها توی همه پلتفرمها در دسترس قرار میگیره
تردز هم توی روزهای اول پیشرفت چشمگیری داشت اما بعد از یه مدت، یکم افت کرد
هر شبکه اجتماعی یه سری قابلیت های مختص خودشو داره اما اینستا و فیسبوک و واتساپ همش کپی بردارین
تردزم حباب بود. من خودم جز کسایی بودم که سریع خواستم ببینم چیه ولی دو روز نشد اپش رو پاک کردم.