آمارها نشان می‌دهد طی هفته‌های گذشته نیمی از کاربران تردز اینستاگرام کاهش یافته و افراد تمایلی به تعامل با این شبکه ندارند.

اگر اخبار و حواشی پیرامون شبکه‌های اجتماعی را دنبال کرده باشید می‌‌دانید که کمپانی متا کمتر از یک ماه پیش رسانه‌ای به‌نام تردز اینستاگرام راه‌اندازی کرد که برسراساس الگوهای توییتر ساخته شد. طی ۱۰ روز ابتدایی این شبکه اجتماعی رکورد ۱۵۰ میلیون کاربر فعال را به‌ثبت رساند که رقمی بی‌سابقه برای شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود. اما اکنون پس از گذشت سه‌ هفته از انتشار تردز، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، اعلام کرد رسانه تردز روزهای سختی را می‌گذراند و حداقل نیمی از کاربران در این شبکه هیچ‌گونه فعالیتی نمی‌کنند.

در ادامه زاکربرگ بیان کرد شاید این امری طبیعی باشد، چراکه تردز اینستاگرام شبکه‌ای نوظهور به‌حساب می‌آید و کاستی‌های زیادی دارد که با به‌روزرسانی‌های آینده برطرف می‌شود و امیدواریم نرخ کاربر فعال بالا برود. درپی صحبت‌های مدیرعامل متا، کریس کاکس افزود پس از اضافه شدن ویژگی‌های کاربردی مانند قابلیت‌های ریلز و استوری اینستاگرام انتظار می‌رود نرخ تعامل کاربران با تردز بیشتر شود.

Meta Threads کاربران خود را از دست می‌دهد

البته باید یادآوری کنیم قبل از تایید زاکربرگ مبنی‌بر کاهش کاربر فعال در تردز، سایت‌های ردیابی سیمیلار وب و سنسور تاور تعداد کاربران روزانه شبکه اجتماعی تردز را مورد مطالعه و بررسی قرار دادند و با ارائه نمودارهای دقیق اعلام کردند حضور کاربران و میزان فعالیت روزانه این شبکه اجتماعی به‌کمتر از نصف رسیده است. به‌بیان دقیق‌تر، وب‌سایت‌های ردیابی عنوان کردند تعداد کاربران فعال ابتدا از ۴۹ میلیون به ۲۳.۶ میلیون کاربر، سپس به ۱۷ میلیون طی روزهای اخیر رسیده که نشان می‌دهد زنگ‌های خطر برای متا به‌صدا درآمده است.

خبرگزاری رویترز گزارش می‌دهد مدیران متا به‌شدت روی الگوریم‌های جدیدی کار می‌کنند تا بتواند از کاهش کاربران جلوگیری کند و تعامل افراد را با تردز بالا ببرد. به‌نظر می‌رسد الگوریتم‌ها می‌توانند ساخت محتوای شخصی‌سازی شده بدون محدودیت و پاداش‌‌های مناسب برای تولید محتوا باشد؛ دقیقا یک کپی‌برداری ساده از برنامه جدید توییتر که به تولیدکنندگان محتوا حقوق می‌دهد تا تعامل بین کاربران با غول رسانه‌ای حفظ شود.

علاوه‌براین، علاقه‌مندان حوزه رسانه براین‌باورند تردز اینستاگرام در زمانی اشتباه وارد رقابت با توییتر شد، چراکه مالک و مدیرعامل جدید توییتر از هوش بسیار بالایی بهره می‌برد و می‌داند چگونه و در مدت‌زمانی بسیار کم مسائل مربوط به کمپانی‌هایش را حل‌وفصل کند. همچنین گروهی دیگر باور دارند تردز با سایر زیرمجموعه‌های کمپانی متا، یعنی اینستاگرام و فیس‌بوک نیز وارد رقابت شده و نمی‌تواند کاربران وفادار این رسانه‌های بزرگ را مجاب به‌استفاده از شبکه‌ای نوظهور کند که از هیچ‌ قابلیت کاربردی برخوردار نیست.

اخبار مرتبط: