مدیر‌عامل اینستاگرام پستی در پیام‌رسان نوپای تردز منتشر و اعلام کرد لوگو تردز از علامت @ برگرفته شده که نماد نام کاربری، هویت و صدای افراد است.

تردز یک شبکه اجتماعی است که با طراحی مشابه توییتر توسط شرکت متا ۱۵ تیر ماه عرضه شده است. بر اساس گزارش CNBC، در ساعات اولیه ۵ میلیون کاربر، پس از ۱ روز ۳۰ میلیون و تا پایان روز بعد، موفق شد ۷۰ میلیون کاربر را به خود جذب کند.

البته انتشار این اپلیکیشن با مشکلاتی هم همراه شد که از آن جمله می‌توان به شکایت توییتر از تردز بابت کپی برداری اشاره کرد که احتمالا در آینده نزدیک اینستاگرام و البته شرکت متا را به عنوان ارایه کننده این اپ‌ها، با چالش‌های بیشتری روبه‌رو خواهد کرد.

در همان ساعات اولیه رونمایی و عرضه اپلیکیشن تردز، اولین موردی که توجه کاربران را به خود جلب کرد، لوگوی این اپ بود که شامل یک خط پیچیده بود و این سوال را برای کاربران به‌وجود آورده بود که به چه معناست. بر این اساس کاربران زیادی درباره آن اظهارنظر کرده و حدس و گمان‌های زیادی درباره آن زده شد. برخی معتقدند این لوگو شبیه سوزن و نخ (thread) است که با اسم این پیام‌رسان هم همخوانی دارد. عده‌ای بر این باورند که این علامت از ارتباطات دیجیتال با یک دستگاه در مرکز و سیمی که خارج شده، تشکیل شده است.

معنی-لوگو-تردز

بر همین اساس آدام موسری، مدیر عامل اینستاگرام اعلامیه‌ای در تردز منتشر کرد:

«لوگو تردز برگرفته از علامت @ است که نماد حساب، هویت و صدای کاربر در فضای مجازی را به نمایش می‌گذارد. این لوگو توسط rourkery و jezburrows طراحی شده و یک خط منحنی بدون شکست که از حلقه‌هایی که درون مکالمات برنامه شکل می‌گیرد الهام گرفته شده است.»

همچنین متا اعلام کرد برای طراحی این لوگو از الفبای تامیل استفاده کرده که زبان مردم سریلانکا و هند است. به نظر می‌رسد این علامت بر اساس حرف تامیلی “ம” (با صدای «ما») طراحی شده است. گرچه این حرف شباهت‌هایی با نماد تردز دارد اما کاملا مشابه آن نیست و ظاهر مدرن‌تری دارد.

اخبار مرتبط: