گزارش جدیدی نشان می‌دهد کاربران می‌توانند بدون حذف کردن اکانت اینستاگرام از شبکه اجتماعی تردز برای همیشه خارج شوند یا آن را به‌صورت موقت غیرفعال کنند.

اوایل تابستان سال جاری، کمپانی متا از شبکه متن‌حور تردز به‌عنوان رقیبی بزرگ برای پلتفرم رسانه‌ای توییتر X رونمایی کرد. هما‌ن‌طور که به‌یاد دارید، تردز پس از انتشار اولیه توانست بیشتر از ۱۰۰ میلیون کاربر را جذب کند، اما دیری نپایید که به‌دلیل کمبود ویژگی‌های کاربردی از مدار روزمرگی کاربران خارج شد. اکنون، این برنامه با بحران تعداد کاربران فعال دست‌وپنجه نرم می‌کند و حتی آپدیت‌های نرم‌افزاری متعدد نتوانسته کمکی به‌جذب مخاطب کند.

قابلیت‌های تردز

براساس گزارش کاربران، تردز از کمبود قابلیت‌های مهم مانند ارسال پیام‌ درون برنامه یا جست‌وجوی کاربران بود که قرار است طی به‌روزرسانی‌های بعدی حل شود. باوجوداین، یک ویژگی مهم برای کاربران حفظ حریم خصوصی به‌شمار می‌رود؛ بنابراین زمانی که یک کاربر در پلتفرمی احساس امنیت نداشته باشد تلاش می‌کند در اولین فرصت اکانتش را حذف کند؛ اما تردز از چنین قابلیتی بهره نمی‌برد و باعث شکایت گسترده کاربران این شبکه اجتماعی و اینستاگرام شد.

امشب، یک حساب کاربری در توییتر نوشت: «کاربران می‌توانند اکانت‌شان را بدون حذف اینستاگرام برای همیشه ببندند». البته وی افزود این قابلیت به‌طور رسمی تایید نشده و در مرحله توسعه توسط تیم نرم‌افزاری قرار دارد و به‌زودی برای کاربران منتشر می‌شود. به‌نظر می‌رسد اگر متا چنین ویژگی را در اختیار کاربران قرار دهد می‌تواند به بازگشت گروهی از کاربران به پلتفرم تردز امیدار باشد.

حذف اکانت تردز

همان‌طورکه در اسکرین‌شات بالا مشاده می‌کنید، شبکه اجتماعی متن‌محور تردز به کاربران اجازه می‌دهد حساب کاربری‌شان را حذف یا غیرفعال کنند. اگر شخصی برای حذف اکانت تردز اقدام کند باید توجه داشته باشد برای استفاده از تردز با همان حساب‌ کاربری اینستاگرامی با ۱۲۰ روز صبر کند تا بنواند دوباره به محیط تردز وارد شود. چنین قانونی شاید سخت‌گیرانه به‌نظر برسد، اما احتمالا این محدودیت برای پشیمانی کاربران از حذف اکانت تردز است. به‌روزرسانی حذف اکانت تردز به‌زودی از راه می‌رسد و کاربران قادر هستند پس از آن به‌راحتی حساب کاربری‌شان را پاک کنند.

باید اعتراف کرد شبکه اجتماعی تردز اینستاگرام توانست در ابتدای راه بسیار موفق باشد و مدیرعاملان غول رسانه‌ای توییتر به وحشت بیاندازد. بااین‌حال، به‌دلیل کمبودهای زیاد و عجله برای انتشار باعث شد کاربران از این پلتفرم راضی نباشند و خیلی زود برای ترک آن اقدام کنند. اما باید همیشه به‌یاد داشته باشیم که تردز توانست رکوردی غیرقابل‌تصور را در جذب مخاطب طی ۱۰ روز ابتدایی کسب کند.

اخبار مرتبط: