با نزدیک شدن به عرضه هوش مصنوعی، امروز شرکت اپل از حجم موردنیاز Apple Intelligence در سیستم عامل iOS 18.1 رونمایی کرد.

بر اساس جزئیاتی که در بتای iOS 18.1 مشخص شده، هوش مصنوعی Apple Intelligence نیاز به مقدار حافظه خاصی بر روی گوشی‌های اپل دارد. در این فایل متنی، عنوان شده که «هوش مصنوعی Apple Intelligence بر روی آیفون 15 پرو، آیفون 15 پرو مکس، همه مدل‌های آیفون 16 و آیپد و مک‌های با تراشه M1 یا بالاتر، عرضه خواهد شد. گوشی‌های آیفون به 4 گیگابایت حافظه خالی برای استفاده از هوش مصنوعی نیازمندند».

پس برای بهره‌مند شدن از جدیدترین و هیجان‌انگیزترین قابلیت‌های اپل، باید علاوه بر فضای موردنیاز برای نصب iOS 18.1، مقدار 4 گیگابایت بیشتر نیز برای هوش مصنوعی، خالی کنید. نکته جالب این است که مقدار 4 گیگابایت، فقط متعلق به آیفون‌هاست و چیزی برای مک‌ها و آیپدها عنوان نشده است پس حدس می‌زنیم فضای موردنیاز در این دستگاه‌ها، متفاوت باشد یا ممکن است اپل به دلایلی، اطلاعات مربوط به این نسخه‌ها را درج نکرده باشد. قابل ذکر است که 4 گیگابایت نیز فقط حجم اولیه این هوش مصنوعی بوده و اجرای همه ویژگی‌های آن، ممکن است نیاز به حجم بیشتری نیز داشته باشد.

حجم موردنیاز Apple Intelligence

در پایان سند متنی منتشر شده توسط اپل درج شده که با اضافه شدن ویژگی‌های بیشتر، حجم موردنیاز Apple Intelligence بر روی گوشی‌های آیفون افزایش خواهد یافت. مشخص نیست این افزایش تا چه اندازه خواهد بود اما اگر اپل به صورت جدی بر روی این موضوع کار کند، حجم موردنظر می‌تواند حتی دو برابر نیز شود به 8 گیگابایت برسد. اگر از کسانی هستید که همیشه حافظه گوشی‌شان پر است، توصیه می‌کنیم اگر علاقمند به استفاده از هوش مصنوعی هستید، شروع به حذف و خالی کردن حافظه داخلی خود کنید. اگر هنوز نسل جدید آیفون را نیز تهیه نکرده‌اید، شاهد بهتر باشد به سراغ نسخه 128 گیگابایتی نروید تا در آینده از روبرو شدن با مشکلات احتمالی دوری کنید.