امروز به لطف Smartprix، شاهد لو رفتن اولین تصاویر شیائومی 15 پرو بودیم که این پرچم‌دار موردانتظار چینی را با جزئیات به نمایش گذاشته است.

دو گوشی شیائومی 15 و شیائومی 15 پرو قرار است همراه با عمده دستگاه‌هایی که از تراشه Snapdragon 8 Gen 4 استفاده می‌کنند، به بازار عرضه شود. در این تصاویر می‌بینیم که قسمت دوربین در نسخه پرو، همچنان ظاهر مستطیلی خود را حفظ کرده اما فلش در خارج از این قسمت مستطیلی قرار گرفته است. در همین راستا، بسیاری بر این باورند که ممکن است دوربین دیگری به این پرچم‌دار قدرتمند اضافه شده باشد. گوشه‌های این دستگاه نیز نسبت به شیائومی 14 پرو تخت‌تر ظاهر شده که ظاهری متفاوت به آن بخشیده است.

بر اساس اولین تصاویر شیائومی 15 پرو، می‌توانیم بگوییم که این دستگاه در سه رنگ مشکی، سفید و سیلور به بازار عرضه خواهد شد. گفته می‌شود علاوه بر این سه رنگ، نسخه ویژه‌ای نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده که با رنگ تیتانیومی در دسترس قرار می‌گیرد. لوگوی شیائومی در این نسخه بدون تغییر مانده و در همان مکان قبلی، با همان اندازه قبلی، درج شده است. قاب وسطی آن نیز ظاهر صاف و تخت خود را حفظ کرده است. لوگوی LEICA نیز دقیقاً مانند شیائومی 14 پرو، در وسط دوربین‌ها قرار گرفته و از این لحاظ نیز تغییری را شاهد نیستیم.

اولین تصاویر شیائومی 15 پرو

در زمینه دوربین، انتظار داریم شیائومی 15 پرو دارای یک لنز پریسکوپی تله‌فوتو با زوم 5 برابری باشد که نسبت به نسل قبل، بهبودی بسیار بزرگ و واضح به شمار می‌رود. در اولین تصاویر شیائومی 15 پرو، تغییر مکان فلش را می‌بینیم که ممکن است به این معنی باشد که در این نسخه، دو دوربین پریسکوپی تله‌فوتو، یکی با زوم 5 برابری و دیگری با زوم 3 برابری تعبیه شده‌اند تا کیفیت دوربین را بیش از پیش تضمین کنند.

حتی اگر طراحی ظاهری مشابه نسل قبل به نظر برسد، نمی‌توانیم بگوییم که شیائومی دست به هیچ نوآوری نزده است. در این مدل، محل قرارگیری اجزا در دل گوشی، تغییر یافته و بهتر شده است تا از این طریق، باتری بزرگ‌تری را در خود جای دهد. چندی پیش، افشاگر مطرح و قابل اعتماد، یعنی Digital Chat Station در شبکه اجتماعی ویبو عنوان کرد که شیائومی موفق شده در این گوشی، از یک باتری 6000 میلی‌آمپرساعتی استفاده کند که نسبت به باتری 4880 میلی‌آمپرساعتی نسل قبل، بهبودی بسیار برجسته تلقی می‌شود. این باتری جدید، از جنس آنود سیلیکونی بوده که نسبت به باتری‌های آنود گرافیتی، تراکم انرژی بالاتری دارند و باعث می‌شوند در فضایی کوچک، بتوان حجم زیادی از انرژی را جای داد.

در نهایت، گفته می‌شود روشنایی حداکثری شیائومی 15 پرو قرار است نسبت به نسل قبلش، تفاوتی واضح و ویژه داشته باشد. جنس صفحه نمایش آن نیز تغییر کرده و این باعث می‌شود تولید رنگ بسیار بهتر از گذشته شود. همانطور که می‌دانید، این دستگاه با تراشه Snapdragon 8 Gen 4 نیز عرضه خواهد شد پس از لحاظ کارایی نیز تفاوت بسیار زیادی با سال گذشته دارد و می‌تواند از پس سنگین‌ترین و سخت‌ترین کارهای پردازشی از جمله بازی‌های مهم و سنگین روز به راحتی بربیاید.