قابلیت جدید Photos در iOS 18.1 نسخه بتا، در دسترس برخی از کاربران قرار گرفت که امکاناتی بسیار پیشرفته و تصورنشدنی برای فیلم‌سازی در اختیارتان قرار می‌دهد.

اولین نکته جذاب در مورد قابلیت جدید Photos در iOS 18.1 راحتی کار با آن است که باعث می‌شود هر کاربری با کمترین دانش، بتواند استفاده‌ای مناسب از آن داشته باشد. برای فعالسازی این قابلیت، به اپلیکیشن Photos بروید، به پایین و قسمت Memories رفته و بر روی گزینه جدیدی که Create a Memory Movie نام دارد، کلیک کنید. در این پنجره جدید، باید ویدئویی که می‌خواهید ببینید را توصیف کنید و در مدت زمانی کوتاه، هوش مصنوعی Apple Intelligence آن را تحویل‌تان می‌دهد!

در همان برنامه Photos پیشنهادهایی برای ساخت فیلم‌های مختلف ارائه شده که می‌توانید از آنان نیز استفاده کنید. با‌این‎‌حال، بدانید که محدود به این گزینه‌ها نبوده و هر چیزی که بخواهید را می‌توانید درخواست بدهید و Apple Intelligence بدون معطلی برایتان خواهد ساخت. این فیلم، از روی تصاویر موجود در گالری شما خلق شده و به همین دلیل، ارزش احساسی بسیار بالایی نیز می‌تواند داشته باشد.

در آپدیت‌های قبلی، قسمت Memories برای عده‌ای خوشایند و برای عده‌ای دیگر، چندان کارآمد نبود. بیشتر اوقات، در مراسم‌های مختلف مانند تولدها یا سالگردها، این بخش عملکرد خوبی داشت و لحظاتی خاطره‌انگیز از گالری شما انتخاب و به‌صورت یک ویدئو برایتان به‌نمایش در می‌آورد. حال، شما به‌راحتی می‌توانید ویدئوی موردنظرتان را درخواست کنید و در کمترین زمان ممکن تحویل بگیرید که تحولی بزرگ برای این بخش به حساب می‌آید.

عملکرد این هوش مصنوعی در شناسایی عکس‌های مرتبط با شما، کنار هم قراردادن و حتی انتخاب آهنگی مناسب، ستودنی است. برای مثال، کاربری درخواستی با مضمون لبخند در دیزنی ارائه کرده و این هوش مصنوعی، هر تصویری که در دیزنی لند ثبت شده و لبخندی در آن بوده را برایش در قالب ویدئو جمع‌آوری کرده است. آهنگ این ویدئو نیز یکی از آهنگ‌های استفاده شده در موسیقی متن آثار دیزنی بوده که خود انتخابی شگفت‌انگیز تلقی می‌شود!

کاربری دیگر، درخواست چشم‌اندازهای نیویورک را مطرح کرده بود که مطابق انتظار، هوش مصنوعی شروع به جمع‌آوری تصاویری از مناظر مختلف نیویورک کرده و این‌بار دیگر خبری از تصاویر مربوط به انسان‌ها نبود. در میان تصاویر نیز هم عکس‌های مربوط به طبیعت، هم خیابان‌ها و سازه‌های به یاد ماندنی و جذاب نیویورک یافت می‌شد و تنوعی کاملاً ستودنی رعایت شده بود.

جالب است بدانید که هنگام مطرح کردن درخواستتان و استفاده از قابلیت جدید Photos در iOS 18.1، انیمیشنی جذاب از گشتن هوش مصنوعی در میان تصاویر شما برای پیدا کردن گزینه‌های مدنظرش به نمایش در می‌آید. این انیمیشن نیز به نوبه خود جذاب و سرگرم‌کننده بوده و تا زمانی که ویدئو به‌صورت کامل آماده می‌شود، شما را سرگرم نگه می‌دارد.

سرعت ساخت ویدئو Memory در دو دستگاه آیفون 15 پرو و آیپد پرو ام 4 نیز توسط کاربران مقایسه شد که در هر دو، حدود 10 ثانیه به طول انجامید. تفاوت خاصی میان این دو دستگاه حس نشد و به نظر می‌رسد هر دوی آنان، قدرت کافی برای پردازش هوش مصنوعی را داشته باشند. لازم به ذکر است که قابلیت جدید Photos در iOS 18.1 هنوز در مرحله بتا قرار دارد و ممکن است با مشکلات یا اشتباهاتی مواجه باشد. برای مثال، کاربری درخواستی ارائه داده بود که درک نشده و درخواست تغییر در آن داده شد. گاهی اوقات نیز در یک درخواست، تصاویری لحاظ شده بود که هیچ ربطی به موضوع درخواستی نداشتند.

برای بهتر شدن کارایی و نتایج ارائه شده توسط هوش مصنوعی Apple Intelligence، پس از به پایان رسیدن فیلم موردنظر، دکمه Create Again نیز لحاظ شده که اجازه ساخت دوباره یک فیلم با همین درخواست را می‌دهد تا این بار، نتایج بهتری حاصل شود. از طرف دیگر، در iOS 18.1 قابلیت‌های تدوین و ادیت نیز لحاظ شده و به‌راحتی می‌توانید ویدئوی ساخته شده را به دلخواه خود، تغییر دهید.

یکی از دلایل جذابیت قابلیت جدید Photos در iOS 18.1 این است که کار شما را راحت می‌کند. پیدا کردن این تصاویر و ادیت و تدوین‌شان، نیاز به وقت زیادی دارد که به لطف Apple Intelligence، در کسری از ثانیه انجام می‌شود و نتیجه نیز بسیار قابل قبول و دیدنی است. علاوه‌بر آن، قابلیت جدید باعث شده بخش Memories بسیار پیشرفته‌تر شود و دیگر لازم نیست منتظر مناسبت‌های خاص بمانید تا ویدئوهایی این چنینی برایتان خلق شود.

به‌نظر می‌رسد Apple Intelligence در تبدیل شدن به یک هوش مصنوعی موفق، عملکردی عالی داشته است. هدف یک هوش مصنوعی خوب، این است که در وقت کاربر صرفه‌جویی کند و تکنولوژی حال حاضر را به مراتب بهبود ببخشد. قابلیت‌های هوش مصنوعی اپل نیز در همین راستا قرار داشته و تمرکز زیادی بر روی این هدف دارند که به همین دلیل، می‌توان آینده‌ای درخشان برایشان متصور شد.