اپل امروز سومین نسخه بتا از iOS 16.2 و iPadOS 16.2 را برای اهداف آزمایشی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داد. این به‌روزرسانی‌های جدید یک هفته پس از انتشار دومین نسخه بتای iOS 16.2 و iPadOS 16.2 منتشر شده است. توسعه‌دهندگانی که ثبت‌نام کرده‌اند می‌توانند نمایه‌های iOS 16.2 و iPadOS 16.2 را از مرکز توسعه‌دهندگان اپل (Apple Developer Center) دانلود کنند و نصب کنند. بعد از نصب، این برنامه به صورت خودکار روی سومین نسخه بتا تنظیم می‌شود.

سومین نسخه بتا از iOS 16.2 و iPadOS 16.2 هردو شامل برنامه Freeform هستند که می‌تواند برای نوشتن یادداشت‌ها، طراحی، نقاشی، ایده‌پردازی‌های گروهی و غیره استفاده شود. همچنین چندین نفر می‌توانند روی یک برد Freeform به صورت همزمان کار کنند، و شرکت کنندگان می‌توانند در زمان واقعی محتویات برد را تغییر دهند.

برای آی‌پد‌ها، سیستم عامل iPadOS 16.2 از نمایشگر خارجی و ویژگی چندوظیفه‌ای Stage Manager پشتیبانی می‌کند که امکان استفاده همزمان از هشت برنامه را فراهم می‌کند. البته پشتیبانی از نمایشگر خارجی برای مدل‌های iPad M1 و M2 در دسترس است. اپل معماری جدید اپلیکیشن Home را به iOS و iPadOS 16.2 اضافه کرده است. به گفته این شرکت، اینکار برای ارائه عملکردی سریعتر و قابل اعتمادتر طراحی شده است، به خصوص در خانه‌هایی که لوازم‌جانبی هوشمند زیادی دارند.

معماری جدید به نرم‌افزار نسخه بتای HomePod 16.2 نیاز دارد که البته باعث می‌شود برنامه Home دیگر با دستگاه‌های به‌روز‌شده به iOS 16.2، iPadOS 16.2 یا macOS Ventura 13.1 کار نکند. با سومین نسخه بتای iOS 16.2 که امروز صبح در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفت، اپل عملکرد جدید دیگری را هم به قابلیت "صفحه‌نمایش همیشه روشن" موجود برای مدل‌های آیفون 14 پرو اضافه کرد.

تنظیمان صفحه نمایش همیشه روشن در آیفون

در این نسخه آزمایشی جدید اکنون دو کلید برای غیرفعال کردن والپیپر یا اعلان‌ها، در زمانی که گوشی روی حالت "نمایشگر همیشه روشن" است وجود دارند. با باز کردن برنامه تنظیمات، انتخاب گزینه Display & Brightness و سپس رفتن به بخش Always On Display می‌توانید به این گزینه‌های جدید دسترسی پیدا کنید.

خاموش کردن کلید والپیپر در حالت "نمایشگر همیشه روشن" باعث می‌شود که در این مود دیگر عکس پس‌زمینه نمایش داده نشود. همچنین خاموش کردن کلید اعلان‌ها باعث می‌شود تا نوتیفیکیشن‌ها نیز در حالت "نمایشگر همیشه روشن" نمایش داده نشوند. البته اگر هردو کلید را خاموش کنید، ویجت‌های تنظیم شده همچنان روی صفحه نمایش باقی خواهند ماند.

این گزینه به‌روز‌شده، حالت "نمایشگر همیشه روشن" بسیار ساده‌تری را در اختیار کاربر قرار می‌‌دهد که مصرف باتری کمتری هم دارد. تماس‌های اضطراری ناخواسته نیز حالا می‌توانند در iOS 16.2 به اپل گزارش شوند. همچنین یک ویجت Sleep جدید هم به این سیستم عامل اضافه شده و بخش نمایش نتیجه بازی‌های ورزشی به برنامه TV بازگشته است. اینها تنها گوشه‌ای از مشخصات نسخه بتای جدید iOS 16.2 هستند. نسخه نهایی این سیستم عامل احتمالا در آذر ماه بالاخره عرضه شود.

خبر مرتبط: 550 دلار برای آیپد پرو M1