تاکنون کاربران اپل برای استفاده از دستیار صوتی هوشمند این شرکت از کلید واژه Hey Siri استفاده می‌کردند. اما اکنون گزارش‌های جدید به گوشمان رسیده، حاکی از تصمیم اپل برای تعویض این عبارت، و احتمال خداحافظی با Hey Siri وجود دارد.

طبق گزارش مارک گورمن از نشریه بلومرگ، اپل در حال کار کردن به روی شیوه جدید فراخوانی دستیار صوتی خود است. به گفته او اپل در حال حذف عبارت Hey از ابتدای عبارت Hey Siri است. از این رو دیگر می‌توان تنها با عبارت Siri دستیار صوتی اپل را صدا کرد.

گورمن در آخرین نسخه نشریه Power On خود به زمان احتمالی این تغییر نیز اشاره می‌کند. به گفته او احتمالاً در سال آینده میلادی یا سال ۲۰۲۴ این تغییر را انجام خواهد داد. از این رو می‌توان شاهد این تغییر در سال ۱۴۰۳ شمسی بود.

شاید در نگاه اول این موضوع یک تغییر کوچک به نظر برسد، اما درواقع حذف عبارت Hey از ابتدای کلید واژه Hey Siri، نیاز به فرآیند تخصصی هوش مصنوعی و مهندسی اساسی دارد.

اصل پیچیدگی این فرایند این است که سیری بتواند در گویش‌ها و لهجه های مختلف فراخوان شود. تاکنون اضافه بودن عبارت Hey به Siri، احتمال درستی دریافت سیگنال را بالا می‌برد.

این تغییر جای تعجب ندارد. چراکه پیش‌تر در دستیار صوتی الکسا آمازون نیز شاهد این تغییر بودیم و اکنون کافی است به جای Hey Alexa، خود الکسا را صدا بزنید. امیدواریم با این تغییر گوگل نیز تصمیم به تغییر مشابه بگیرد و به جای Hey Google، تنها گوگل را صدا بزنیم.

علاوه بر این مارک گورمن در آخرین شماره نشریه Power On خود به تلاش اپل برای ادغام سیری در نرم افزارهای شخص ثالث نیز اشاره می‌کند. به گفته او این تلاش برای کمک بیشتر به کاربران است.

نظر شما درباره عملکرد Hey Siri در دستگاه‌های اپلی چیست؟ آیا با حذف عبارت Hey در فرایند صدا زدن این دستیار صوتی موافق هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط: iMessage یک ابزار ارتباط تجاری قدرتمند!