بعد از معرفی Redmi 12C به عنوان یک گوشی هوشمند مقرون‌به‌صرفه، این گوشی در شب سال نو وارد بازار چین شد. ردمی 12C نسبت به قیمت خود مشخصات فنی قابل توجهی دارد. به عنوان مثال، دارای صفحه‌نمایش بزرگ، باتری با حجم بالا و یک تراشه توانمند است. گرچه انتظار داریم که Redmi 12C به زودی در بازار جهانی هم عرضه شود، اما هنوز هیچ خبر رسمی درباره عرضه جهانی Redmi 12C منتشر نشده است. با این حال، یک منبع خبری آگاه ادعا کرده است که این گوشی در هفته آتی رنگ بازارهای جهانی را به خود خواهد دید. قیمت و مشخصات این گوشی نیز فاش شده، که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

گوشی Redmi 12C اولین عرضه جهانی خود را در تاریخ هفتم اسفند ماه تجربه خواهد کرد. جالب اینجاست که گوشی‌های سری Xiaomi 13 هم قرار است در همین تاریخ عرضه شوند. ردمی 12C احتمالا در سه رنگ آبی اقیانوسی، سبز نعنایی و خاکستری گرافیتی عرضه خواهد شد. این دستگاه در دو نسخه وارد بازار جهانی می‌شود.

مدل پایه آن دارای 3 گیگابایت رم و 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی است و نسخه دیگر آن از 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کند. نسخه پایه 170 یورو و نسخه دیگر 200 یورو قیمت خواهد داشت. البته این قیمت‌ها مخصوص بازار آسیا است و امکان دارد بسته به سیاست‌های مالیاتی، در کشورهای مختلف تفاوت داشته باشد. نسخه جهانی Redmi 12C دارای مشخصات فنی مشابه نسخه چینی خواهد بود.

این دستگاه از یک صفحه‌نمایش 6.71 اینچی IPS LCD با رزولوشن HD+ (720 x 1650 پیکسل)، حداکثر روشنایی 500 نیت، نسبت ابعاد 20.6:9 و از تراشه Helio G85 مدیاتک استفاده می کند. همچنین ردمی 12C با تکنولوژی رم LPDDR4X و تکنولوژی حافظه eMMC 5.1عرضه خواهد شد.

در قاب پشتی دستگاه یک دوربین 50 مگاپیکسلی قرار گرفته و یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی هم در ناچ قطره‌ای پنل جلویی جای داده شده است. انتظار می‌رود که این دستگاه از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با سرعت شارژ 10 وات استفاده کند.