شرکت ردمی به‌عنوان زیرمجموعه کمپانی شیائومی، چند روز پیش از گوشی‌های هوشمند سری K60، گوشی Redmi Note 12 Pro Speed Edition و تعدادی لوازم جانبی دیگر رونمایی کرد. اما قبل از اینکه سال 2022 به‌پایان برسد، ردمی یک گوشی هوشمند پایین رده جدید با نام Redmi 12C را هم معرفی نمود. با معرفی ردمی 12C مشخص شد که این گوشی حول یک صفحه‌نمایش 6.71 اینچی، با رزولوشن +HD و یک بریدگی ناچ برای دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی ساخته‌شده است.

قاب پشتی این گوشی نیز دارای بافتی غیر لغزنده و نوارهای مورب، یک اسکنر اثرانگشت و دوربین‌های دوگانه با یک واحد اصلی 50 مگاپیکسلی است. Redmi در مورد دوربین دوم هنوز چیزی به ما نگفته است، اما ما معتقدیم که دوربین دوم می‌تواند یک سنسور عمق سنج باشد.

12C دارای تراشه Helio G85 با حداکثر 6 گیگابایت رم LPDDR4X و تا 128 گیگابایت حافظه داخلی است که البته تا 512 گیگابایت هم قابل ارتقا است. این گوشی هوشمند در بخش نرم افزاری با رابط کاربری MIUI 13 (احتمالاً مبتنی بر اندروید 12) راه‌اندازی می‌شود. اما قرار نیست همه ویژگی‌های MIUI 13 را در 12C تجربه کنید چراکه رابط کاربری این گوشی یک نسخه MIUI 13 انحصاری است که برای این گوشی بهینه‌سازی شده است و محدودیت‌های خاص خودش را دارد.

بقیه ویژگی‌های برجسته Redmi 12C شامل باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، پورت microUSB و جک 3.5 میلی‌متری هدفون است. این دستگاه از شبکه 4G پشتیبانی می‌کند و دارای اسلات کارت microSD اختصاصی هم هست. Redmi 12C در چهار رنگ‌بندی عرضه شده و دارای سه گزینه حافظه - 4GB/64GB، 4GB/128GB و 6GB/128GB با قیمت‌های به ترتیب ۶۹۹ یوآن (تقریباً ۱۰۰ دلار یا ۹۵ یورو)،‌ ۷۹۹ یوآن (تقریباً ۱۱۵ دلار یا ۱۱۰ یورو)، ۸۹۹ یوآن (تقریباً ۱۳۰ دلار یا ۱۲۰ یورو) است.

فروش این گوشی در بازار داخلی چین از اواسط دی ماه از طریق وب‌سایت رسمی چینی شیائومی آغاز خواهد شد. با این وجود هنوز خبری از احتمال و زمان عرضه بین‌المللی این گوشی منتشر نشده است.

خبر مرتبط: رونمایی از گوشی ردمی نوت 12 پرو Speed Edition