سامسونگ تبلت های سری S خود را با قیمت پایین‌تر و سخت افزار میان رده، با پسوند FE عرضه می‌کند. اکنون اخبار و شایعات جدید منتشر شده، حاکی از احتمال عرضه Galaxy Tab S8 FE در آینده‌ای نزدیک است.

در شهریور ماه ۱۴۰۱ بود که نتایج بنچمارک Geekbenck یک تبلت سامسونگی فاش شد. این تبلت با کد SM-X506B در این بنچمارک دیده شده است و دارای اسم رمز Birdie است.

از آن زمان کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که این تبلت نسل بعدی تبلت FE سری S سامسونگ باشد. اکنون افشاگری به نام Roland Quandt نیز این احتمال را تأیید می‌کند.

طبق گزارش‌ها، تبلت Galaxy Tab S8 FE سامسونگ، مانند نسل گذشته دارای صفحه نمایش بزرگ 12.4 اینچی است. البته احتمالاً اگر صفحه نمایش این دستگاه، بزرگ‌تر از صفحه نمایش Tab S8، Tab S8+ و Tab S8 Ultra باشد، احتمالاً سامسونگ از پنل AMOLED درون صفحه نمایش استفاده خواهد کرد.

نتایج بنچمارک سامسونگ گلکسی تب اس۸ اف ای

علاوه بر این گلکسی Tab S8 FE مانند نسل گذشته خود از قلم مخصوص خود استفاده می‌کند. این قلم با استفاده از فناوری Wacom digitizer کار می‌کند.

همچنین طبق اطلاعات منتشر شده از بنچمارک Geekbench، می‌دانیم که این تبلت با پردازنده MediaTek 900T عرضه خواهد شد که دارای معماری ۶ نانومتری است. این تراشه دارای هسته‌های 2.0 و 2.4 یا 2.6 گیگاهرتزی خواهد بود. علاوه بر این می‌دانیم که این گوشی دارای پردازنده گرافیکی Mail-G6 MC4 نیز هست.
با توجه به این مشخصات سخت افزاری به راحتی می‌توان این تراشه را با تراشه Dimensity 900، با مودم 5G مقایسه کرد. با توجه به گزارش‌های اولیه منتشر شده و ادعای این افشاگر، می‌توان گفت که این دو موضوع با هم مطابقت دارند.

از این رو با اطمینان بیشتری می‌توان گفت که شماره مدل SM-X506B مخصوص گلکسی تب S8 FE است که از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند. همچنین انتظار داریم که سامسونگ یک نسخه با وای‌فای این دستگاه را با شماره مدل SM-X500 نیز عرضه کند.

البته هنوز اطلاعاتی درباره برچسب قیمتی این دستگاه عرضه نشده است. اما می‌دانیم که مدل‌های FE، نسبت به مدل‌های سری Tab S، قیمت پایین‌تری دارند و احتمالاً باید منتظر برچسب قیمتی حدود 650 یورو برای این دستگاه باشیم.

نظر شما درباره عرضه تبلت Galaxy Tab S8 FE سامسونگ چیست؟ به نظر شما این تبلت تا چه میزان ارزش خرید دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بررسی: بررسی تبلت گلگسی تب S8 را که توسط تیم رسانه علاءالدین برایتان تهیه شده است، حتما ببینید.