کوالکام به تازگی اعلام کرده که در تاریخ 26 اسفند ماه رویداد بزرگی را برگزار خواهد کرد. انتظار می‌رود که این کمپانی آمریکایی طی مراسم از تراشه جدید سری اسنپدراگون 7 رونمایی کند. این تراشه جدید احتمالا اسنپدراگون 7 نسل 2 خواهد بود، چراکه کوالکام در بهار گذشته نسل اول از این تراشه میان‌رده را معرفی کرده بود.

البته هنوز نام این تراشه جدید مشخص نیست. بعضی از کارشناسان معتقدند که نام این قطعه ممکن است اسنپدراگون +7 نسل 1 هم باشد. هرچند برای مطابقت بیشتر با رده‌بندی تراشه‌های سری 8 هم که شده، ‌کوالکام به احتمال زیاد نام اسنپدراگون 7 نسل 2 را برای تراشه جدیدش انتخاب خواهد کرد.

پوستر رویداد 17 مارچ کوالکام

اطلاعات بسیار کمی از این تراشه جدید در دست است. اما با توجه به داده‌هایی که در فهرست بنچمارک Geekbench ثبت شده، این تراشه احتمالا دارای یک هسته پردازنده Cortex-X2 با سرعت 2.92 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A710 با سرعت 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با سرعت 1.8 گیگاهرتز خواهد بود. همچنین گفته می‌شود که پردازنده گرافیکی این قطعه از نوع Adreno 725 با سرعت ساعت 580 گیگاهرتز است. این تراشه با اسم رمز Snapdragon SM7475 ثبت شده است.

اگر تمام این اطلاعات درست باشند، این اولین باری است که کوالکام از هسته‌‌های Cortex-X2 روی یک تراشه میان‌رده اسنپدراگون استفاده می‌کند. گفته می‌شود که این هسته‌های پردازنده توسط TSMC با فناوری 4 نانومتری ساخته شده‌اند.

خبر مرتبط: اطلاعات تراشه اسنپدراگون +۷ نسل ۱ فاش شد