مدتی هست که خبرهای مختلفی پیرامون تراشه جدید کوالکام به گوشمان می‌رسد و ظاهرا این چیپست به زودی معرفی می‌شود. بر اساس خبرهای منتشر شده توسط خبرگزاری Digital Chat Station، عرضه تراشه اسنپدراگون +7 نسل 1 برای اوایل فروردین ماه برنامه‌ریزی شده است. تراشه اسنپدراگون 7 نسل 1 هم در فروردین ماه سال گذشته معرفی شد اما متأسفانه چندان مورد استقبال قرار نگرفت. اطلاعات تراشه اسنپدراگون +7 نسل 1 که در راه است را در ادامه این خبر بخوانید.

برخلاف مدل قبلی که توسط شرکت سامسونگ ساخته شده بود، تراشه جدید با اسم رمز SM7475 بر اساس فناوری 4 نانومتری TSMC ساخته شده است. SM7475 یا همان اسنپدراگون +7 نسل 1 اخیرا روی یکی از گوشی‌های شرکت ریلمی، در بنچمارک AnTuTu دیده شده است. گفته می‌شود که این تراشه یک نوع اسنپدراگون +8 نسل 1 لایت است، چراکه امتیازات بنچمارک آن تقریبا با +8 نسل 1 برابری می‌کند.

همین امر به تنهایی باعث می‌شود تا اسنپدراگون +7 نسل 1 نسبت به رقیب خود، یعنی تراشه Dimensity 8200 مدیاتک برتری‌های زیادی داشته باشد، اتفاقی که برای اسنپدراگون 7 نسل 1 و رقیبش Dimensity 8100 رخ نداد.
هنوز مشخص نیست که چه دستگاه‌هایی از اسنپدراگون +7 نسل 1 استفاده خواهند کرد، اما قطعا تعداد کاربران این تراشه جدید از اسنپدراگون 7 نسل 1 بیشتر خواهد بود. علاوه بر ریلمی، شایعه شده که گوشی‌ جدید Poco F5 شرکت شیائومی نیز از این تراشه استفاده خواهد کرد.

خبر مرتبط: احتمال استفاده سری شیائومی ۱۴ از تراشه اسنپدراگون