در نسخه آخر واتس‌اپ بتا برای اندروید، متوجه شدیم که این اپلیکیشن در حال توسعه ویژگی جدیدی است که به کاربران امکان می‌دهد تماس‌های ناشناس در واتس‌اپ را بی‌صدا کنند. البته با توجه به اینکه آن‌ها هنوز در فهرست تماس‌ها و نوتیفیکیشن نشان داده می‌شوند ممکن است برای به‌روزرسانی بعدی برنامه، تماس‌ها را بی‌صدا کنند. این قابلیت چندین مزیت دارد، همانند کاهش وقفه هنگام کار با اپلیکیشن، اجتناب از تماس های اسپم و ... .

سایلنت کردن تماس های ناشناس

یکی از مشکلاتی که بر انجمن‌های واتس‌اپ تأثیر می‌‌گذارد، امکان دسترسی هرکدام از اعضا به شماره تلفن سازنده است، چراکه این شماره همیشه قابل مشاهده است. این موضوع منجر به یک مشکل جدی می‌شود، زیرا هر کسی می‌تواند بون اجازه و حتی بدون دلیل موجه با سازنده یک انجمن تماس بگیرد. خوشبختانه، ویژگی جدید واتس‌اپ بتا برای اندروید که در دست توسعه است، به کمک می‌آید. (توانایی انتخاب اینکه آیا تماس‌های شماره‌های ناشناس را بی‌صدا کنید یا خیر!)

قطع کردن صدای تماس‌های شماره‌های ناشناس در واتساپ

همانطور که در این اسکرین شات مشاهده می‌کنید، واتس‌اپ واقعا در حال کار روی ویژگی جدید سایلنت کردن تماس‌های ناشناس در واتس‌اپ است که در به‌روز‌رسانی آینده برنامه بتوانید آن‌ها را سایلنت کنید. دکمه آن در تنظیمات برنامه قرار می‌گیرد و پس از فعال شدن، تماس‌های شماره‌های ناشناس همیشه خاموش می‌شوند، اما همچنان در لیست تماس‌ها و نوتیفیکیشن‌ها نمایش داده می‌شوند.

این ویژگی جدید همچنین ممکن است به کاربران کمک کند تا تماس‌های اسپم را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. در سال‌های اخیر، تماس‌های اسپم به یک مشکل رو به رشد با کلاهبرداران و تماس‌های آن‌ها تبدیل شده‌اند و برنامه‌های پیام‌رسان فوری نیز از این قاعده مستثنی نیستند. تماس‌های اسپم می‌توانند خطرناک باشند، چراکه کلاهبرداران ممکن است با کاربران تماس بگیرند و آن‌ها را فریب دهند تا اطلاعات شخصی یا داده‌های حساس ارائه دهند و یا حتی پولی پرداخت کنند.

با این حال، واتس‌اپ گزینه مسدود کردن و گزارش این تماس‌گیرندگان را فراهم می‌کند. به لطف این ویژگی، کاربران واتس‌اپ در نهایت با قطع کردن تماس‌های ناشناس که اغلب با تماس‌های اسپم همراه هستند، از دریافت این نوع تماس‌ها جلوگیری می‌کنند. قابلیت بی‌صدا کردن تماس‌های ناشناس در واتس‌اپ یک ویژگی در دست توسعه است و در به‌روزرسانی آینده برنامه منتشر خواهد شد.

خبر مرتبط:‌ عرضه نسخه آزمایشی جدید واتس‌اپ برای اندروید و iOS