سال گذشته شخصی در Weibo با قطعیت اعلام کرد که مدل‌های پایه آیفون ۱۴ با رنگ زرد عرضه می‌شوند. اکنون همین منبع خبری فاش کرد که شیشه مات آیفون ۱۵ برای همه مدل‌های این سری طراحی شده است.

با شیشه مات، آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس شباهت بیشتری به مدل‌های پرو پیدا خواهند کرد. همچنین شایعه شده است که فقط مدل‌های آیفون ۱۵ پرو دارای قاب تیتانیومی جدید و حاشیه‌های باریک‌تر در اطراف نمایشگر هستند. در حالی که مدل‌های استاندارد همچنان از فریم آلومینیومی برخوردار هستند.

پنل شیشه‌ای پشت آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس برای اولین بار پس از آیفون 4S قابل جدا شدن است که تعمیرات داخلی را آسان‌تر می‌کند. بعید است که تغییر روی شیشه مات بر این جنبه طراحی تاثیرگذار باشد.

معمولا ویژگی‌ها و عناصر طراحی که در ابتدا منحصر به مدل‌های پرو هستند، طی گذر زمان به ویژگی‌های مدل‌های پایه آیفون اضافه می‌شوند. به عنوان مثال، نمایشگرهای اولد تا عرضه آیفون ۱۲ تنها در مدل‌های پرو در دسترس بودند. از این رو انتظار می‌رود داینامیک آیلند امسال به کل سری آیفون ۱۵ گسترش یابد.

یک منبع اطلاعاتی دیگر که از سابقه درخشانی در افشاگری برخودار است مدعی شد اپل در ساخت آیفون ۱۵ از رنگ آبی فیروزه‌ای استفاده می‌کند. رنگ مورد نظر شباهت زیادی به رنگ آبی آیفون ۱۲ خواهد داشت. پیش از این عنوان شده بود شرکت اپل قصد دارد در آیفون ۱۵ پرو و پرومکس از رنگ قرمز تیره و در آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس از رنگ آبی استفاده کند.

طبق گزارشات منتشر شده، استفاده از شیشه مات در مدل‌های آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس نشان دهنده احتمالی تغییراتی در بدنه مدل‌های پرو و پرو مکس خواهد بود. برخی شایعات در سایت‌ها نیز از وجود فریم تیتانیومی در مدل‌های پرو خبر داده بودند.

اخبار مرتبط: آیفون ۱۵ پرومکس با لنز متغیر عرضه می‌شود