شایعات اخبار اپل این روزها بسیار زیاد است، بنابراین برخی اخبار ممکن است دروغین باشند. اما افشاگر توییتری Revegnus که سابقه خوبی در افشای اطلاعات آیفون‌ها دارد می‌گوید ماژول آیفون ۱۵ پرو مکس احتمالا دارای دوربین تله فوتو با لنز متغیر است.

گلکسی اس ۲۳ اولترا در حال حاضر بهترین حالت زوم و بزرگنمایی را در بین تمامی گوشی‌های پرچمدار دارد. این گوشی دارای یک دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری و یک دوربین پریسکوپ ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۱۰ برابری است. اما آیفون ۱۴ پرو مکس تنها می‌تواند تا ۳ برابر زوم اپتیکال داشته باشد.

همچنین شایعات اخیر حاکی از آن است که گلکسی اس ۲۴ اولترا تنها یک لنز متغیر خواهد داشت و به نظر می‌رسد که آیفون ۱۵ پرو نیز چنین رویکردی را پیش خواهد گرفت. لنز متغیر مانند دوربین Sony Xperia 1 III، می‌تواند بین دو فاصله کانونی جابجا شود. این گوشی طوری طراحی شده است که به کاربران زوم ۳ برابری و ۴.۴ برابری می‌دهد و می‌تواند بین آن‌ها به صورت دیجیتال زوم کند.

توییت در مورد دوربین آیفون 15 پرو

Revegnus می‌گوید که آیفون ۱۵ پرو مکس دارای حسگرهای مشابه با نسل قبلی خود خواهد بود، یعنی می‌توان انتظار دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی را داشت. بیشتر گزارش‌ها می‌گویند که لنز جدید پریسکوپ منحصر به ماژول آیفون ۱۵ پرو مکس است و مدل پرو این تنظیمات را دریافت نمی‌کند.

این اولین باری نیست که شاهد انتشار شایعاتی مبنی بر استفاده اپل از لنز متغیر ۶ برابری در آیفون ۱۵ هستیم. شایعات در مورد لنز متغیر آیفون ۱۵ از سال ۲۰۲۱ منتشر شد و تحلیل‌گر اپل مینگ چی کو اولین نفری بود که به آن اشاره کرد. او حدس زده بود که این ویژگی با آیفون ۱۴ پرو معرفی شود. اما اکنون معتقد است که این ویژگی در آیفون ۱۵ پرومکس به نمایش در خواهد آمد و باید تا عرضه‌ آیفون ۱۵ پرومکس صبر کنیم.

اخبار مرتبط: آیفون ۱۵ پرو مانند اپل واچ حاشیه‌های نازکی خواهد داشت