گرچه صنعت گوشی‌های تلفن همراه هوشمند به سمت طراحی تمام صفحه و حذف بریدگی دوربین سلفی حرکت کرده است، اما اپل در این بین برخوردی محافظه‌کارانه با ناچ آیفون‌های خود داشته است. زبان طراحی ناچ اپل در سال 2017 عمری طولانی داشت تا اینکه جزیره پویا در مدل‌های آیفون 14 پرو جایگزین آن شد. اما این بار خبر از صفحه نمایش خمیده آیفون 15 پرو به بیرون درز کرده است.

با وجود رویکرد نوآورانه اپل در طراحی صفحه‌نمایش آیفون X(بریدگی دوربین سلفی در سال 2017 واقعا نوآورانه بود)، حاشیه‌های نمایشگر گوشی همچنان ضخیم بودند. واقعیت این است که برخلاف اکثر گوشی‌های اندرویدی، آیفون‌ها هنوز هم حاشیه‌های نسبتا ضخیمی در اطراف صفحه‌نمایش خود دارند. اما به نظر می‌رسد که این وضعیت در شرف تغییر است. طبق یک گزارش جدید، مدل‌های آیفون 15 پرو حاشیه‌های نازک‌تر و منحنی‌تری خواهند داشت.

گزارش اخیر MacRumors با استناد به خبرهای افشاگری معروف به نام "ShrimpApplePro"، بیان می‌کند که نمایشگر مدل‌های جدید آیفون 15 پرو چیزی شبیه طراحی اپل‌واچ خواهد بود. این بدان معنی است که ما احتمالا شاهد منحنی‌های بسیار شدید مانند گوشی‌های قدیمی‌تر گلکسیEdge سامسونگ نخواهیم بود.

در عوض، ممکن است جلوه شیشه‌ای 2.5 بُعدی را که اغلب در گوشی‌های اندرویدی می‌بینیم، شاهد باشیم. این افشاکننده بیان می‌کند که این گوشی‌ها صفحه‌نمایش تخت خواهند داشت و این لبه‌های نمایشگر آنان است که خمیده خواهد بود. به هر حال، این تکنیک برای ایجاد ظاهری بدون حاشیه کافی به نظر می‌رسد.

صفحه نمایش خمیده آیفون 15 پرو

علاوه بر این، آیفون 15 معمولی و 15 پلاس احتمالا همان جلوه ظاهری 2.5 بعدی را به همراه خواهند داشت و به این ترتیب حاشیه‌های آنها در مقایسه با سری آیفون 14 نازک‌تر نخواهد بود. علاوه بر این، منبع خبری می‌گوید که اندازه‌های نمایشگر مدل‌های آیفون 15 نیز همانند مدل‌های فعلی خواهد بود.

ما دلایل خوبی برای باور کردن حرف‌های این افشاگر داریم. چراکه در سال گذشته میلادی، او جزو اولین کسانی بود که خبر استفاده آیفون 15 پرو از قاب تیتانیومی با لبه‌های خمیده را اعلام کرد. او همچنین سابقه خوبی در اطلاع‌رسانی‌های دقیق از دیگر سری‌های آیفون دارد. همچنین، با توجه به استراتژی جدید اپل برای تولید پرچم‌داران دوگانه (سری معمولی و پرو)، وجود تفاوت‌های جزئی در طراحی آنها منطقی به نظر می‌رسد.

در سال آینده، تمام مدل‌های آیفون 15 از طراحی جزیره پویا بهره خواهند برد. برخلاف مدل‌های معمولی و پرو آیفون 14، تفاوت‌ در طراحی این دو مدل کمتر خواهد بود، اما از بین نخواهد رفت. این خبر جدید به این معنی است که اپل قصد دارد تنها تغییرات ظریفی را در آیفون‌های نسل بعدی خود ایجاد کند.

تغییراتی که گرچه ظریف‌اند، اما همچنان باعث جذاب‌تر شدن آیفون‌های 15 خواهند شد. در این میان بخش سخت‌افزار آیفون‌های بعدی، مخصوصا با توجه شایعات پیرامون استفاده از دوربین‌های پریسکوپ و موارد دیگر، تغییرات عمده‌تری را نسبت به طراحی ظاهری تجربه خواهد کرد.

خبر مرتبط: اپل در تلاش برای تولید دوربین پریسکوپ آیفون ۱۵ پرومکس