دوربین‌ گلکسی زد فلیپ ۶، جدیدترین گوشی تاشو سامسونگ، به زودی با ارتقای قابل توجهی روانه بازار خواهد شد.

سری گوشی‌های گلکسی Z Flip سامسونگ طی سال‌های گذشته با ارائه قیمتی رقابتی، به گزینه‌ای ایده‌آل برای علاقمندان به فناوری نمایشگرهای تاشو و تجربه کاربری منحصر‌به‌فرد آن تبدیل شده‌اند. با وجود این، استراتژی رقابتی سامسونگ در زمینه‌ قیمت‌گذاری منجر به صرفه‌جویی‌هایی در برخی بخش‌های سخت‌افزاری شده است. دوربین‌های این گوشی‌های صدفی، یکی از بخش‌هایی است که به شدت نیازمند ارتقا بوده و خوشبختانه، این ارتقا در نسل جدید یعنی گلکسی زد فلیپ ۶ محقق خواهد شد.

اگرچه زمزمه‌هایی در گذشته مبنی بر ارتقا دوربین‌ گلکسی زد فلیپ ۶ به گوش می‌رسید، اما جزئیات و صحت این اخبار تا به امروز تایید نشده بود. حالا با حضور این گوشی در پلتفرم معتبر Camera FV-5 و نمایش مشخصات دوربین آن، می‌توان با اطمینان از ارتقا مورد انتظار یعنی بهره‌مندی از سنسور 50 مگاپیکسلی در نسل جدید این گوشی‌های تاشو خبر داد. این ارتقا، نویدبخش بهبود قابل توجه کیفیت عکاسی در گلکسی Z Flip 6 است.

اگرچه در برخی گزارش‌های اولیه، رزولوشن دوربین‌ گلکسی زد فلیپ ۶ به عنوان ۱۲.۵ مگاپیکسل ذکر شده بود، اما این عدد نباید نگرانی ایجاد کند. سامسونگ سابقه طولانی در استفاده از فناوری ترکیب پیکسل pixel binning دارد. در این روش، اطلاعات چند پیکسل مجاور با هم ادغام می‌شوند تا خروجی نهایی تصویری با کیفیت بالاتر و جزئیات بیشتر حاصل شود. در حقیقت، دوربین‌ گلکسی زد فلیپ ۶ با بهره‌مندی از این فناوری، قادر به ثبت تصاویر با کیفیت ۵۰ مگاپیکسل خواهد بود.

دوربین‌ گلکسی زد فلیپ ۶

رویکرد مشابهی پیش‌تر در گلکسی اس ۲۴ اولترا با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی نیز اتخاذ شده است که در نهایت منجر به ثبت عکس‌هایی با رزولوشن مناسب‌تر برای کاربردهای روزمره می‌شود. بنابراین، اگر منتظر معرفی گلکسی زد فلیپ ۶ اولترا بودید و نگرانی‌هایی در مورد عملکرد دوربین آن داشتید، این خبر خوشحال‌کننده‌ای برای شماست. فناوری ترکیب پیکسل نویدبخش تجربه‌ عکاسی باکیفیت در نسل جدید این گوشی‌های تاشو است.

بر اساس این گزارش، علاوه بر تأیید حضور حسگر دوربین ۵۰ مگاپیکسلی در گلکسی زد فلیپ ۶، شماره مدل این گوشی هوشمند نیز فاش شده است. مدل مذکور SM-F741B بوده که البته ممکن است برای بازارهای مختلف اندکی متغیر باشد. با این حال، نکته قابل توجه این است که انتشار این اطلاعات، ظاهرا موعد رونمایی رسمی دستگاه را نیز نزدیک‌تر نشان می‌دهد.

همانطور که اشاره شد، معرفی رسمی گلکسی زد فلیپ ۶ برای اواخر سال جاری و به طور دقیق‌تر، برای تاریخ ۱۰ جولای مصادف با ۲۰ تیرماه ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی شده است. در این رویداد، شاهد رونمایی از دیگر محصولات مورد انتظار سامسونگ از جمله گلکسی زد فولد ۶ گجت پوشیدنی هیجان‌انگیز گلکسی رینگ و سایر دستگاه‌های جدید خواهیم بود. تیم ما همچنان پیگیر اخبار و جزئیات بیشتر در رابطه با این رویداد و محصولات جدید سامسونگ است و شما را از تمامی اطلاعات منتشر شده مطلع خواهیم کرد.

اخبار مرتبط:گلکسی زد فلیپ ۶ احتمالا با اگزینوس ۲۴۰۰ معرفی می‌شود؛ بدرود با اسنپدراگون آمریکایی