بر کسی پوشیده نیست که گوشی‌های گلکسی S23 اولترا دوربین‌های قدرتمندی دارند اما به نظر می‌رسد که سامسونگ قصد دارد با عرضه گلکسی S24 اولترا یک قدم جلوتر رفته و باز هم آن‌ها را ارتقا دهد. جدا از اضافه کردن سنسور 200 مگاپیکسلی، دوربین‌های S23 اولترا تفاوت زیادی با دوربین‌های S22 اولترا نداشتند. اما شایعات جدید حاکی از آن است که دوربین گلکسی S24 اولترا نسبت به نسل قبلی خود، گام‌های بزرگی برای ارتقای ماژول خود برخواهد داشت.

جزئیات دوربین Galaxy S24 ultra

یک منبع خبری به نام Tech_Reve@ اخیرا در توییتر اعلام کرده که گوشی گلکسی S24 اولترا لنزهای تله‌فوتوی 3x و 10x گلکسی S23 اولترا را کنار گذاشته و در عوض آنها را با یک لنز تله‌فوتوی زوم جایگزین کرده است. این لنز تله‌فوتوی جدید می‌تواند به تنهایی بین 3 تا 10 برابر تصویر را به صورت اپتیکال بزرگنمایی کند. گرچه این تغییر به نظر جزئی می‌رسد اما همین ارتقای ساده می‌تواند تفاوت زیادی بین تصاویر نهایی دوربین S23 و S24 اولترا رقم بزند.

مدل فعلی گلکسی S23 اولترا از دو لنز تله‌فوتوی مجزا برای زوم کردن تصویر استفاده می‌کند. اما اگر این شایعات درست باشند، S24 اولترا این دو لنز را عملا روی هم قرار داده و در قالب یک لنز زوم واحد ارائه می‌کند. حذف کردن یک لنز از جزیره دوربین S24 اولترا همچنین می‌تواند جای کافی برای اضافه کردن یک ماژول جدید باز کند. البته هنوز معلوم نیست که سامسونگ قصد دارد این جای خالی را با چه لنزی پر کند.

اخبار مرتبط: