وقتی یک گوشی پرچمدار از برندی معروف می‌خرید، انتظار دارید که عاری از هرگونه مشکل و نقص‌های سخت افزاری باشد. حتی اگر نواقصی در گوشی وجود داشته باشد امیدوارید به‌روزرسانی‌های جدید آن‌ها را برطرف کند. اما همیشه اینگونه نخواهد بود. مثلا شیشه دوربین پیکسل ۷ بدون دلیل برای بسیاری از کاربران شکسته شده است. اما گوگل هرگز این مشکل را تایید و برطرف نکرد. همچنین اخیرا خبری مبنی بر مشکلات دوربین گلکسی S23 منتشر شده که شرکت سامسونگ آن را تایید نمی‌کند.

کاربران گلکسی S23 گزارش دادند در تمام عکس‌های گرفته شده با دوربین ۵۰ مگاپیکسلی گوشی خود در حالت افقی، نواحی تار و لکه‌داری در سمت چپ مشاهده کرده‌اند. ناحیه تار باعث می‌شود عکس‌های اسناد و متون غیرقابل استفاده باشند. برخی رسانه‌ها از این موضوع انتقاد‌های شدیدی کردند. همچنین سایت Notebookcheck چندین عکس که مشکلات دوربین گلکسی S23 را نشان می‌دهد، منتشر کرده است.

دوربین های سامسونگ گلکسی S23 عکس های تار می‌گیرد

تار شدن لبه‌ عکس‌ها در گوشی‌های امروزی به دلیل سنسور دوربین بزرگ آن‌ها مشکلی رایج است، اما این مشکل از جای دیگری سرچشمه می‌گیرد. نقاط لکه‌دار فقط در سمت چپ ظاهر می‌شوند و همه کاربران گلکسی S23 با این مشکل مواجه نیستند. علاوه بر این چنین مشکلی در گلکسی S23 اولترا با دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی تاکنون گزارش نشده است.

دارندگان جدیدترین گوشی پرچمدار سامسونگ بیش از یک ماه است که از این مشکل شکایت دارد. اما سامسونگ مشکل را تایید نکرده و می‌گوید این یکی از ویژگی‌های سنسور بزرگ است که جلوه بوکه DSLR را ارائه می‌دهد.

آیا شما با مشکلاتی در دوربین گوشی خود حین عکاسی مواجه شده‌اید؟ به نظر شما سامسونگ با ارائه آپدیت نرم‌ افزاری جدید این مشکل را برطرف خواهد کرد؟ نظرات خود را با به اشتراک بگذارید.

مقاله مرتبط: بررسی گلکسی S23 اولترا