سازمان بین‌المللی پلیس جنایی (اینترپل) از راه‌اندازی متاورس کاملاً عملیاتی خود خبر داد که در ابتدا برای فعالیت‌هایی مانند برگزاری دوره‌های آموزشی همه‌جانبه برای تحقیقات پزشکی قانونی طراحی شده بود. INTERPOL Metaverse که در نودمین مجمع عمومی اینترپل در دهلی نو رونمایی شد، با عنوان اولین متاورسی توصیف شده که به طور خاص برای اجرای قانون در سراسر جهان طراحی شده است. متاورس پلیس اینترپل به مجریان قانون در سراسر جهان کمک می‌کند تا از طریق آواتارها با یکدیگر در تعامل باشند.

Metaverse یک نام رایج برای چشم‌انداز آینده اینترنت همه‌جانبه است که در آن هدست‌های واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) نقش مهمی در تجربیات آنلاین بازی می‌کنند. متاورس امکان آن را دارد که به صورت بالقوه بستر لازم برای انجام بسیاری از فعالیت‌های دنیای واقعی را فراهم کند و جایگزین تعداد زیادی از عملکردهایی شود که پیش از این تنها در دنیای واقعی امکان‌پذیر بودند. با رشد و گسترش دنیاهای مجازی، نگرانی‌های مردم در مورد جرائمی که می‌توانند در این دنیا رخ دهند افزایش پیداکرده است. ازجمله جرائمی علیه کودکان، دزدی اطلاعات، جعل، باج‌گیری، تعرض جنسی و آزار و اذیت.

Interpol Launches First-Ever Metaverse

برای بسیاری، متاورس منادی یک آینده مجازی هولناک برای بشریت است. اما به نظر نمی‌رسد این باورها موضوعات مهمی برای اینترپل باشند. این سازمان تنها خود را مقید می‌داند تا از وقوع جرم در جوامع بین‌المللی جلوگیری کند. چه این دنیا واقعی باشد، و چه مجازی. دبیر کل اینترپل در بیانه‌ای درباره دنیای متاورس جدید این سازمان گفت: " وظیفه ما همواره حمایت از مردم کشورهای عضو سازمان، و مبارزه با جرم و جنایت در هر بستری بوده و هست."

یکی از چالش‌های پیش روی اینترپل برای حضور در دنیاهای مجازی این است که بسیاری از فعالیت‌هایی که در دنیای واقعی جرم تلقی می‌شوند، ممکن است در دنیای مجازی جرم‌انگاری نشده باشند یا دارای قوانین و مجازات‌های یکسان نباشند. مدیر اجرایی فناوری و نوآوری اینترپل گفت: "با شناسایی این خطرات، ما می‌توانیم از همین ابتدا با ذینفعان دنیای مجازی برای شکل‌دهی چارچوب‌های حاکمیتی لازم و قطع بازارهای جنایی در آینده، قبل از شکل‌گیری کامل آنها همکاری کنیم. تنها با انجام این گفتگوها در حال حاضر می‌توانیم پدافندی مؤثر ایجاد کنیم.»

در یک نمایش زنده در این رویداد معرفی، کارشناسان اینترپل به کلاس درس Metaverse رفتند تا یک دوره آموزشی در مورد تأیید اسناد سفر و غربالگری مسافران با استفاده از قابلیت‌های پلتفرم تازه راه‌اندازی شده برگزار کنند.

خبر مرتبط: اخبار تازه از متاورس اختصاصی اپل!