تا اینجای کار، تقریبا واضح است که کار اپل در سال 2022 با عرضه سخت‌افزارهای جدیدش به پایان رسیده است. پس از عرضه بی سروصدای چند آی‌پد جدید و یک اپل تی‌وی جدید، این غول فناوری آمریکایی دیگر برنامه‌ای برای سال جاری میلادی که رو به پایان هم هست، ندارد. در ادامه به خبرهایی از متاورس اختصاصی اپل می‌پردازیم.

در این میان خیلی از طرفداران از اینکه اپل امسال رویدادی در مهر یا آبان ماه برای معرفی مک‌بوک‌های جدید برگزار نکرد ناامید شدند. اتفاقی که تقریبا هر سال می‌افتاد. با این اوصاف در پاییز امسال شاهد عرضه لپ‌تاپ‌های سری جدید و محبوب اپل نخواهیم بود. اما به نظر می‌رسد که اپل خودش را برای یک هدف بزرگ‌تر آماده می‌کند : هدست واقعیت ترکیبی (VR/AR).

این هدست واقعیت ترکیبی احتمالا قرار است در سال آینده میلادی، یعنی در رویداد بزرگ اپل در بهار سال 2023 معرفی شود. برنامه‌های اپل برای توسعه یک هدست واقعیت ترکیبی دیگر پس پرده و نهانی نیست، چراکه حتی خود تیم کوک –مدیرعامل اپل- هم اعلام کرده که این دستگاه ممکن است گام بزرگ بعدی برای اپل باشد.

هدست واقعیت مجازی اپل

اما حالا با خبرها و شایعه‌های جدیدی که به گوش می‌رسند، می‌توانیم طعم اولیه آشی که این غول فناوری در حال پختنش است را بچشیم. خبرنگار خبرگزاری بلومبرگ، مارک گورمن گفته که اپل از حالا در حال کار بر روی یک دنیای سه بعدی واقعیت ترکیبی کامل است و استعدادهای حاضر در این زمینه تخصصی را هم استخدام می‌کند.

این اطلاعات بر اساس فهرست مشاغل مورد درخواست اپل به دست آمده که اولین‌ بار توسط خود گورمن در آخرین نسخه از خبرنامه Power On ارائه شد. به گفته این کارشناس برجسته فناوری که سابقه‌اش در مورد افشای اطلاعات صحیح از اپل بی‌عیب و نقص بوده است، این کمپانی فناوری احتمالا در حال ساخت یک محیط مجازی شبیه به "متاورس" مارک زاکربرگ برای متاورس اختصاصی اپل است.

گورمن البته به شوخی می‌گوید که این اصطلاح بحث برانگیز (متاورس) هرگز به طور رسمی توسط خود شرکت اپل استفاده نخواهد شد. صرف نظر از اینکه اپل چه برنامه‌ای برای نامگذاری این دنیای مجازی دارد، یک چیز مسلم است – این تازه آغاز راه هدست VR/AR مورد انتظار این شرکت است.

با توجه به اینکه گوگل نیز قرار است زودتر از اپل هدست واقعیت ترکیبی خودش را وارد عرصه رقابت کند، قرار است به زودی شاهد پیکار سه غول فناوری آمریکایی، یعنی اپل، وگل و متا برای در دست گرفتن کنترل آینده تکنولوژی VR/AR باشیم. به نظر می‌رسد که حق با تیم کوک است، واقعیت ترکیبی واقعا "گام بزرگ بعدی" است.

خبر مرتبط: محدودیت‌ های اپل برای ایردراپ در چین