گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که محدودیت‌ های اپل برای ایردراپ در چین به علت سوء استفاده از ایردراپ در چین مرتبط است. اخیراً اعتراضات گسترده‌ای علیه دولت چین صورت گرفته است و ظاهراً فناوری AirDrop نیز نقش مهمی در این اعتراضات ایفا می‌کند. بنابراین اپل تصمیم به حذف ویژگی خاص از ایردراپ گرفته است. بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ، با این تغییر جدید کاربران دیگر نمی‌توانند روی دستگاه خود از منابع ناشناس محتوا دریافت کنند. بنابراین، اگر می‌خواهید با AirDrop به محتوایی دست پیدا کنید، باید حتماً از منبع آشنایی آن را دریافت نمایید.

اپل این عملکرد AirDrop را با معرفی نسخه به‌روزرسانی iOS 16.1.1 در چین محدود می‌کند و از آن به بعد این گزینه دیگر در دسترس نخواهد بود. شما هم احتمالاً موافقید که دریافت محتوا فقط از لیست مخاطبین می‌تواند کمی دردسرساز باشد. ازاین‌رو، اپل یک گزینه دیگر را به شما پیشنهاد می‌کند. اگر می‌خواهید محتوایی را از یک منبع ناشناس دریافت کنید، می‌توانید دستگاه خود را به صورت دستی تنظیم کنید. البته این تنظیمات فقط به مدت 10 دقیقه فعال خواهند بود و پس از سپری شدن این زمان، سیستم به تنظیمات قبلی بازمی‌گردد و دوباره تنها می‌توانید از لیست مخاطبان خود در AirDrop فایل دریافت کنید.

airdrop contacts only

البته که اپل حاضر نیست بپذیرد این تغییرات جنبه سیاسی دارد. این شرکت ادعا می‌کند که با این کار از توزیع محتواهای مشکوک بالقوه از طریق AirDrop اجتناب می‌کند. با این وجود، در این زمان حساس در چین، برخی معتقدند که این حرکت یک سیاسی از طرف اپل است و این شرکت از حکومت چین پشتیبانی می‌کند. باوری که می‌تواند نظر خیلی از خریداران چینی را از محصولات اپل برگرداند!

AirDrop سال‌هاست که به عنوان راهی برای اعتراضات استفاده می‌شود. اخیراً در بستر ایردراپ، در چین تصاویر اعتراضی علیه حزب کمونیست و رهبر آنشی جین پینگ دست‌به‌دست شده که با نارضایتی مقامات چینی همراه بوده است. AirDrop یک مزیت دارد و آن هم اینکه سانسورهای دولت چین فقط روی اینترنت کار می‌کند نه شبکه‌های داخلی. AirDrop هم داده‌ها را به صورت محلی در نوعی شبکه موقت که بین دو دستگاه ایجاد می‌کند، جابجا می‌نماید.

اپل اکنون زمان دریافت فایل‌ها را از افراد ناشناس به 10 دقیقه محدود کرده است. اتفاقی که احتمالاً استفاده از ایردراپ را برای توزیع تصاویر اعتراضی بسیار دشوارتر می‌کند. این نوع کاربری از اپل ایردراپ از زمان معرفی این قابلیت بارها مورد استفاده قرار گرفته است. اما این موضوع اخیراً بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. به تازگی حزب کمونیستی چین یعنی حزبشی برای سومین دوره متوالی بر مسند امور این کشور قرار گرفته و مردم چین چندان از این اتفاق راضی نیستند. همین موضوع هم باعث شکل‌گیری اعتراضات گسترده در این کشور شده است.

خبر مرتبط: چرا اپل قیمت آیفون در آمریکا را بالا نمی‌برد؟