قابلیت جدید اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد، استوری‌ها را فقط با گروه‌های خاصی از فالوورهای خود به اشتراک بگذارند.

اینستاگرام ممکن است در آینده نزدیک به کاربران این امکان را بدهد که استورها را تنها با گروه‌های خاص و کوچک‌تری از دنبال‌کنندگان خود به اشتراک بگذارند. مدیر اینستاگرام آدام موسری، بعد از پخش برنامه زنده در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد، این پلتفرم در حال آزمایش قابلیت اشتراک‌گذاری استوری‌ها برای فهرست‌های متعددی از مخاطبان است.

این برنامه در حال حاضر دارای ویژگی Close Friends است که به کاربر این امکان را می‌دهد تا مخاطبان خود را انتخاب و به لیست اضافه کند و استوری‌ها را فقط با این گروه از افراد به اشتراک بگذارد. این قابلیت تا حدودی باعث حفظ حریم خصوصی کاربر می‌شود.

قابلیت جدید استوری اینستاگرام

گاهی اوقات کاربران قصد دارند مطالبی را برای افراد خاصی ارسال کنند که خارج از لیست Close Friends آنها است. در این‌صورت با وجود قابلیت جدید، دیگر نیازی نیست تک‌تک افراد گروه را به لیست مورد نظر اضافه کنند و تنها باید بروزرسانی‌های مربوطه را با گروه‌ها و دنبال کنندگان به اشتراک بگذارند. این ویژگی به خصوص برای کاربران که پروفایل آنها خصوصی نیست مفید خواهد بود.

همچنین کاربران با قابلیت جدید اینستاگرام، می‌توانند گروه‌های جداگانه‌ای را در Close Friends ایجاد کنند و استوری‌های خود را فقط با آنها به اشتراک بگذارند. به این صورت که می‌توانید استوری اول را فقط برای خانواده و استوری دوم را برای گروهی از دوستان خود به اشتراک گذاشته و مابقی استوری‌ها را به‌همین صورت دسته‌بندی کنید.

در حال حاضر این قابلیت در مرحله آزمایشی است و هیچ تضمینی برای انتشار گسترده‌تر آن وجود ندارد. باید دید کاربران در مرحله آزمایشی از این قابلیت جدید استقبال خواهند کرد یا خیر؟

خبر مرتبط: قابلیت جدید اشتراک گذاری متن و ایموجی‌ها در اینستاگرام